Seppo Räty kertoo, miksi hän lähti Lidlin mainoskasvoksi – ”Aina ollut pikkuinen piru mielessä”

rac

Julkaistu:

Keihäslegenda Seppo Räty vieraili ISTV:n Verostudiossa maanantaina.
Räty kommentoi studiossa muun muassa nykykeihäänheittäjien tuloja, Portugaliin muuttaneita yritysjohtajia ja urheilupomojen palkkoja. Katso Seppo Rädyn koko haastattelu täältä.

Puhe kääntyi myös Lidlin mainokseen, jossa Räty mainostaa saksalaisketjun kalatuotteita (katso kohta yllä olevalta videolta). Kun Räty putosi MM-finaalista Stuttgartissa 1993, hän totesi: ”Saksa on paska maa”.

Mainos tuo hieman ”voita leivän päälle”. Suurin osa palkkiosta menee kuitenkin Tohmajärven urheilijoille.

– Se on yksi meidän seuramme varainhankintakeinoista, Räty kertoi ISTV:n studiossa.

Saksa ei ollutkaan ihan paska maa?

– Voihan se maa olla, mutta ruoasta ei ole koskaan ollut mitään puhetta, Räty tokaisi.

Rädyltä kysyttiin, miten hän päätyi mainokseen.

– Kun kuulin sen idean, se rupesi jo siinä vaiheessa naurattamaan. Aina on ollut pikkuinen piru mielessä. Nythän tämä on jatkumoa sille, mitä kansan suussa pyörii. Vähän näpäytystä toiseen suuntaan.

Mainoksessa Lidlin vastustaja ihmettelee, kun Räty tulee iskemään hänelle kalapaketteja käteen. Mies hämmästelee, eivätkö Stuttgartin kokemukset enää hetkauta Rätyä.

Räty kertoo hakeneensa urheilijaeläkettä muutama viikko sitten. Viime vuonna Räty sanoo tienanneensa 14 000 – 15 000 euroa. Studioisäntä Antti Virolainen kysyi, miten Räty tulee toimeen, jos käteen jää noin tonni kuussa.

– Itse asiassa melkein samalla tavalla kuin viimeisiä vuosia töissä ollessa. Ei sillä mitään ylimääräistä osteta, mutta kyllä sillä toimeen tulee, Räty vastasi.

Studiossa Rätyä haastatteli Virolaisen lisäksi urheilutoimittaja Marko Lempinen.

Iltapäivän Verostudiossa vieraili myös yrittäjä Jari Sarasvuo. Sarasvuon haastattelun näet täältä.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt