Veera Könönen, 20, on Wellnessmalli 2019: liikuttui lavalla kyyneliin

rac

Julkaistu:

wellnessmalli 2019
Veera Könönen on Wellnessmalli 2019.
Historian ensimmäinen Wellnessmalli valittiin sunnuntaina Helsingin Messukeskuksessa järjestetyillä I Love Me -messuilla.

Finaaliin oli edennyt kymmenen upeaa kaunotarta, mutta vain yksi voi olla voittaja.

Wellnessmalli 2019 on 20-vuotias Veera Könönen. Hän liikuttui voitosta todella paljon ja herkistyi kyyneliin.

Toiseksi kisassa sijoittui Karoliina Mäkelä, 20, ja kolmanneksi Alisa Talasma, 19.


Kisan voittanut Veera Könönen on kertonut aiemmin, kuinka hän on tehnyt suuren elämänmuutoksen ennen kuin on saavuttanut nykyisen olemuksensa.

Hän julkaisi Instagram-tilillään kuvaparin, jonka yhteydessä hän kertoi, kuinka hän löysi liikunnan ilon.
Kisaan osallistuminen kuitenkin vaati veronsa. Könönen kertoi Ilta-Sanomille syyskuussa, että osallistuttuaan kisaan osa hänen ystävistään alkoi suhtautua omituisesti hänen tekemisiinsä.

– Wellnessmallikoulutuksen aikana minulla kiristyi välit tiettyihin kavereihin, koska he eivät ymmärtäneet näitä ”somepellen hommia”, Veera avaa.

– Ensin lopetettiin seuraamasta kaikkialla somessa, mikä on mulle ok. Mutta sitten myös tuli kommenttia, että meneekö mallihommat muka yhteisten reissujen yli, vaikka ei oltu edes sovittu vielä mitään tarkkaa ajankohtaa, hän jatkaa.


Lopulta välit menivät kokonaan poikki.

Kavereidensa reaktiosta huolimatta Veera päätti tavoitella unelmiaan – ja hyvä niin, sillä voittohan sieltä napsahti.

– Finaaliin päästyäni ajattelin, että f*ck it, tää on just sitä mitä rakastan tehdä, enkä anna kenenkään estää sitä, oli kyseessä sitten kaveri tai ei. Vihaajia ja kateellisia löytyy aina.

Aiemmin Fitnessmalli-kilpailuna tunnetussa kisassa haettiin tänä vuonna monipuolista hyvinvointialan ammattilaista ja esikuvaa. Viime vuonna kilpailun voitti Maiju Riskala.

– Haemme terveelliset elämäntavat ja positiivisen ajattelumaailman omaavaa valovoimaista persoonaa. Nykyajan Wellnessmallista huokuu sporttinen ja iloinen elämänasenne, kilpailun omistaja ja luotsaaja Anni Vallius pohjusti aiemmin.

– Finalistien valinnassa on painotettu hyviä arvoja sekä kuvauksellisuutta, sillä kisan voittaja toimii hyvinvoinnin lähettiläänä sekä sosiaalisessa että perinteisessä mediassa, hän jatkoi.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt