Jani Karvinen on koko kansan tuntema ”Lidl-mies” – rooli poikii erikoisia kysymyksiä kauppareissulla

Julkaistu:

Kansallisteatterin näyttelijä Jani Karvinen nähdään Meri-Oulun kesäteatterissa.
Meri-Oulun kesäteatterissa on totuttu näkemään sanallista ilottelua Reinikaisen ja Tankki täyteen -näytelmien tapaan. Tänä vuonna ohjelmistossa on musiikkinäytelmä Rakkauden autokorjaamo. Sen työryhmä on Oulussa melkein sama kuin pari vuotta sitten Turun Samppalinnassa ja viime vuonna Lappajärvellä.

Työryhmän ”tulokas” on Lidlin mainoksista tuttu Kansallisteatterin näyttelijä Jani Karvinen. Juontaja ja laulaja Viivi Pumpanen on mukana jo kolmatta kertaa samoin kuin kitaristi, näyttelijä ja käsikirjoittaja Heikki Silvennoinenkin.

Pumpasen mukaan näytelmä ja rooli ovat painuneet niin syvälle takaraivoon, että sanat palaavat mieleen heti ensimmäisellä harjoituskerralla. Laulajanuraa käynnistelevä Miss Suomi 2010 iloitsee siitä, että töitä riittää ja tarjolla on monipuolisia produktioita.


– Minulta kysytään usein mikä on se mun juttu. Vastaus on, että nautin kun saan tehdä viihdettä monipuolisesti. Kaikki erilaiset työt tukevat toisiaan ja on ihanaa tehdä tarpeeksi erilaisia juttuja. Musiikkiteatteriin hurahdin 2012, kun aloitin musikaalinäyttelemisen, Pumpanen kertoo.

Kangasalan Claptonin nimityksen saanut Heikki Silvennoinen lupaa, että kesäteatterissa päästään nauttimaan myös kitaroinnista.

– Mukana on paljon hyvää musaa. Hauskakin tämän pitäisi olla. Jos turkulaiset ja pohjalaiset on saatu nauramaan, niin kaikki muutkin nauravat, hän vakuuttaa.

19 vuotta Kansallisteatterissa työskennellyt Jani Karvinen sanoo päässeensä hienosti sisään työryhmään. Oulun seutu tuli tutuksi viime syksynä tv-sarjan kuvausten aikana.

– Olen näytellyt kesäteatterissa vajaat 20 kertaa eri puolilla Suomea. Kansallisteatterissa roolit ovat enemmän draamaa, siksi on mukavaa kesäisin hakea sille vastapainoa musiikkipainotteisesta teatterista. Tykkään laulaa lavalla, Karvinen mainitsee.

Saksalaismarkettiketjun mainosmiehenä tutuksi tullut mies ei sure sitä, että kasvot yhdistetään tiettyyn kauppaan.

– Ihmiset tunnistavat ja se on vain mukavaa. Aika usein saan muissa kaupoissa käydessäni kuulla, että mikset käy ostoksilla Lidlissä, hän naurahtaa.