Viihde

Kolme suomalaista fitness-kaunotarta tienasi yli 100 000 euroa – näin he sen tekivät: Instagram täynnä lumoavia kuvia

Julkaistu:

instagram-julkisuus
Somen avulla mittavien tulojen kääriminen on rantautunut toden teolla myös Suomeen. Nämä kolme suomalaista kaunotarta tienasivat viime vuonna somen avulla yli 100 000 euroa.
Vuoden 2017 verotiedot julkistettiin 1. marraskuuta. IS julkaisi tuolloin sivuillaan verokoneen, josta selviää yhdellä klikkauksella, ketkä kaikki suomalaiset ovat ansainneet vuonna 2017 yli 100 000 euroa.
Tuosta listasta löytyi monien ihmetykseksi neljän tunnetun suomalaisen fitness-kaunottaren nimet.
Omaa fitness-blogiaan pitävä entinen bikini fitness -kilpailija Eevi Teittinen, 29, tienasi viime vuonna 124 339 ansiotuloja. Hän sai myös veronpalautuksia 9615 euroa.

Teittinen osallistui viime vuonna suosittuun Tanssii tähtien kanssa -kisaan.
Instagramin paljastavista kuvistaan tunnettu Sofia Belórf, 28, on myös suomalainen bikini fitness -kisaaja ja malli. Belórf myy omia fitness-kurssejaan verkossa ja on muun muassa julkaissut oman Fit By Sofia -treenioppaansa. Belórf ansaitsi viime vuonna 115 089 euroa ansiotuloja. Hän joutuu maksamaan mätkyjä 31 110 euroa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Belórf nousi julkisuuteen vuonna 2010 voitettuaan Martina Aitolehden järjestämän Miss Helsinki -kisan.
27-vuotias Janni Hussi työskentelee fitness-mallina ja juontajana. Hän kirjoittaa myös omaa todella suosittua blogiaan. Hussi tienasi viime vuonna ansiotuloja 108 852 euroa. Hän saa palautuksia 2 711 euroa.

Janni Hussi saa ainakin 1000 euroa yhdestä Instagram-kuvasta

Hussi kertoi avoimesti tuloistaan IS:n haastattelussa aiemmin tällä viikolla. Kaunotar kertoi, että hänen tulonsa ovat peräisin varsin moderneista lähteistä, kuten Instagramista, YouTubesta ja blogin kirjoittamisesta.

– Ne ovat iso osa työtäni. Niiden lisäksi teen koko ajan kasvavassa määrin juontokeikkoja ja kuvauksia.

– Minulla on meneillään niin paljon kaikkea laidasta laitaan. Yksikään päivä ei ole samanlainen, hän sanoi.
Fitnesstähti kertoi aiemmin Kauppalehdessä siitä, miten somen avulla tienaaminen käytännössä tapahtuu.

Kauppalehden mukaan yhteistyö Janni Hussin kanssa maksaa yritykselle vähintään 1 000 euroa per kuva. Lehden mukaan Hussi myy yrityksille 25–35-vuotiaiden naisten segmenttiä.

– Hinta vaihtelee. En tee yhden postauksen juttuja enää, koska se ei ole kenellekään kannattavaa. En halua tuhlata brändiäni siten, että joka viikko olisi eri juttu, vaan niiden on oltava usean kuukauden tai vähintään useamman julkaisun paketti, Hussi kertoi lehdelle maaliskuussa.

Samaa logiikkaa käyttävät muutkin some-kaunottaret. Heidän sometileiltään löytyy valtava määrä kuvamateriaalia, joihin on merkitty näkyvästi yrityksiä ja hyvinvointibrändejä. Heidän blogeissaan on myös paljon mainoksia ja yhteistyösisältöjä.

Kylie Jenner esikuvana

Talouslehti Forbes paljasti kansijutussaan viime heinäkuussa, että Instagramin ja oman meikkimerkkinsä avulla rikastunut Kylie Jenner on maapallon kaikkien aikojen nuorin omaisuutensa itse luonut miljardööri koskaan. Jenner on vasta 22-vuotias.

Jenner on hankkinut valtaosan omaisuudestaan yksin omistamansa kosmetiikkayhtiön Kylie Cosmeticsin kautta, jonka arvo Forbesin mukaan on noin 800 miljoonaa dollaria.

Kosmetiikkayhtiön lisäksi laskuihin otetaan mukaan hänen televisio-ohjelmista ja erilaisista sponsorisopimuksista keräämänsä tuotot.
Jenner markkinoi meikkejään omassa Instagramissaan, jossa hänellä on tällä hetkellä 118 miljoonaa seuraajaa.
Forbesin mukaan Jennerin kosmetiikkayhtiön menestys perustuukin paljolti häntä ja hänen perhettään ympäröivälle mediajulkisuudelle.

Yhtiön markkinointistrategia on yksinkertainen: Jenner julkaisee sosiaalisessa mediassa lähes tasatunnein kuvan itsestään meikattuna yhtiönsä tuotteilla.

Ota kantaa

Seuraatko jonkun sometähden elämää netissä?

Kyllä 26% En 74%
Ääniä yhteensä 7433

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt