Linnanmäki on saanut palautetta katukuvassa näkyvistä pieniä lapsia pelottavista iik!week-mainoksistaan ja poistaa alkuviikosta bussipysäkkien ja raitiovaunujen mainokset asiakkaiden toiveesta.
– Kauhuviikko on tänä vuonna huomattavasti edellistä vuotta hurjempi. Tarkoituksenamme ei kuitenkaan ollut aiheuttaa pahaa mieltä tai pelotella pieniä lapsia mainonnallamme. Olemme pahoillamme, että mainos koettiin pelottavaksi, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin sanoo.
Huvipuiston laitteista ja muusta tarjonnasta kauhuteemoitettavaksi valittiin tänäkin vuonna vain osa. Puistossa kauhukohteet on merkitty selvästi, joten vahingossa kauhukohteisiin ei voi pienten lasten kanssa mennä. Puiston kauhuteemasta on tiedotettu mm. Linnanmäen verkkosivuilla, molemmilla puiston sisäänkäynneillä, huvipuistossa jaettavassa iik!week-esitteessä sekä teemoitettujen kohteiden edessä.
– Kauhuteemaviikot ovat erittäin suosittuja maailman huvipuistoissa. Kontrasti iloisen huvipuiston ja kauhuteeman välillä on toimiva. Kauhuteema on Linnanmäellä vain vajaan kahden viikon ajan vuodessa, muina päivinä huvipuisto toimii normaalisti koko perheen huvittelupaikkana, Adlivankin kertoo teemaviikon taustoista.
Perheen pienimmille on järjestetty iik!weekin ajaksi kummituskoulu Rollen tuvalla, kasvomaalausta sekä heinäpaalilabyrintti. Viikonloppuisin puisto aukeaa jo klo 13 ja kauhuteema starttaa puistossa vasta klo 16. Iltaisin puisto vetää puoleensa jännitystä elämäänsä kaipaavia, jotka ovat olleet tyytyväisiä tämän vuoden tapahtumaan.
– Olemme saaneet itse kauhukohteista loistavaa palautetta kauhun ystäviltä ja vaikka ulkomainontamme päättyykin, jatkuu iik!week vielä 17.9. asti, Adlivankin muistuttaa.
Edit: Juttua muokattu 13:58. Muutettu artikkelin pääkuva.