Suomalainen mainos ”Annelista” sai julkisuutta maailmalla: “Valmistaudu ällistymään”

Julkaistu:

Anneli ja etiäiset
Brittilehti Guardian listasi viime aikojen kiinnostavimpia mainoksia. Seitsemän mainospätkän listalle on päässyt myös Helsingin seudun liikenteen mainos.
HSL:n mainoskampanjassa esitellään ihmisiä, joilla on ”piileviä voimia”, eli HSL-tunnus, jonka avulla saa tuoretta tietoa joukkoliikenteestä. Guardian kuvailee Anneli ja etiäiset -mainosta taiten tehdyksi parodiaksi 70-luvun yliluonnollisia asioita käsitelleistä tv-ohjelmista.

– Valmistaudu ällistymään Annelin aavemaisesta kyvystä tietää, onko raitiovaunu myöhässä, lehti kirjoittaa.

Juttu on julkaistu Guardianin Ad break –osastolla, jolla käsitellään mainosmaailman ilmiöitä. Muita listalla mainittuja yhtiöitä ovat muun muassa Samsung ja Adidas. HSL:n mainos on lehden videokoosteen toinen pätkä.

Voit katsoa mainoksen suomenkielisen version alta tai YouTubesta. Videon on ohjannut Teemu Niukkanen.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt