Jone Nikulan uuden lehden nimi suututti

Julkaistu:

Viestintäkonserni Janton ei hyväksy Jone Nikulan päätoimittaman uuden kaupunkilehden nimeä. 

Nikulan City Beat – Kaupungin syke -lehden ensimmäinen numero ilmestyy maaliskuussa. Jos Janton ja sen tytäryhtiö Citypress Oy saavat tahtonsa läpi, nimi vaihtuu jo ennen ensimmäistä numeroa.

- Sain heiltä aivan asiallisen yhteydenoton, että nimi loukkaa heidän tavaramerkkioikeuttaan, Nikula vahvistaa IS:lle.

Hänen mukaansa City Beat -nimi juontaa juurensa lehden jakelukanavasta City Shops -kaupoista. City Shops tarkoittaa joukkoa Helsingin keskustan kivijalkaliikkeitä.

- Nimi viittaa selkeimpään viiteryhmäämme eli kauppiaisiin, joiden kanssa yhteistyössä teemme lehteä. Tarkoitus on myös promota kauppiaita, koska tavoittelemme selkeää vuorovaikutussuhdetta.

- Tarkoitus ei ole astua kenenkään varpaille tai varastaa kenenkään brändiarvoja, Nikula puolustautuu.

Päätoimittajan mukaan nimikiista ei ole "päällimmäinen ongelma".

- Nimiasia on tylsä episodi, mutta kyllä tähän joku fiksu ratkaisu saadaan.

Nikula ei usko, että kiista etenee käräjille asti.

- Ei varmasti. Joku nopeampi ratkaisu pitää saada aikaiseksi.

- Kehittelemme lehteä edelleen, ja katsotaan millä nimellä se julkaistaan. Lehti ei tähän kaadu, Nikula vakuuttaa.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt