Jyrki 69 hivin vastaisen kampanjan keulahahmoksi - Viihde - Ilta-Sanomat

Jyrki 69 hivin vastaisen kampanjan keulahahmoksi

Julkaistu: 15.2.2006 0:00

The 69 Eyes -yhtyeen solisti Jyrki Linnankivi on valittu Unicefin kansainvälisen hiv/aids-tietoiskun keulakuvaksi.

Unicefin lähettiläänä toimivan Linnankiven tähdittämä tietoisku kuvataan ensi viikolla, ja se alkaa pyöriä Suomessa maaliskuun lopulla MTV3-kanavalla.

- Teemme myös englanninkielisen version. Jyrkin tähdittämää tv-spottia on jo kyselty monista Euroopan Unicef-toimistoista, Unicefin tiedotuksesta vastaava Kirsti Dalman sanoo.

Linnankiveä Dalman kiittelee Suomen kansainvälisimmäksi Unicef-lähettilääksi. Jyrki on innoissaan siitä, että hänet valittiin kuusi vuotta kestävän kampanjan keulakuvaksi.

- Tv-spotista tulee tekijöidensä näköinen, mutta asian vakavuus huomioiden. Käsikirjoituksessa on särmää ja säväyttäviä yksityiskohtia, Jyrki luonnehtii Tuukka Temosen ohjaamaa tietoiskua.

Jyrki 69 kuvailee tietoiskua "rintamaan järjestäytymiskäskyksi".

- Käsillä alkavat olla viimeiset hetket lähteä taisteluun aidsia vastaan, Unicefin lähettiläs muistuttaa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?