Amerikkalaiset innostuivat Pukista – videopeliyhtiö teki sponsoridiilin Norwichin kanssa: ”Teemun uskomaton kausi vaikutti”

Julkaistu:

Valioliiga
Teemu Pukin maalivire rohkaisi videopeliyhtiön sponsorisopimukseen Norwichin kanssa.
Norwichin ja Aston Villan lauantaiseen otteluun olivat saapuneet myös videopeliyhtiö Seriouslyn liiketoiminnan johtaja Matt McMahon ja markkinointipäällikkö Tess Thormodsgaard.

Kaksikko on ensi kertaa kaudella Carrow Roadilla. Ilmassa on jännitystä, sillä yhtiön mobiilipelin Best Fiendsin ykköshahmo Kwincy sai heinäkuussa paikan pelipaidan hihasta.

– Olemme suuria Teemu Pukki -faneja. Toivottavasti hän tekee tänään maalin tai kaksi, McMahon sanoo.

Pukki on syy siihen, että yhtiö kiinnostui sponsoridiilistä seuran kanssa. Kaksikko on kotoisin Los Angelesista, mutta vuonna 2013 perustetulla firmalla on ollut alusta asti toimisto myös Helsingin Kaivokadulla.

Työnjako on selvä: Suomessa valmistetaan pelit, Los Angelesissa luodaan markkinointikampanjat. McMahon ja Thormodsgaard vierailevat yleensä kolme tai neljä kertaa vuodessa Helsingissä.

Idea yhteistyöstä syntyi, kun Pukki mätti maaleja Championshipissä. Norwichissa innostuttiin ajatuksesta.

Hihamerkki on ensimmäinen, mikä joukkueella on ikinä ollut. Rahallisesti sponsorisopimus on seuran näkökulmasta kakkoskastia. Norwich oli kesällä tehnyt ennätysrahakkaan kolmevuotisen diilin aasialaisen vedonlyöntifirman Dafabetin kanssa. Dafabet mainostaa pelipaitaa etualalla.

Konkreettisesti yhteistyö on näkynyt siten, että Norwichin pelaajia on vieraillut brittiläislähtöisen hyväntekeväisyysjärjestö SpecialEffectin tapahtumassa. SpecialEffect auttaa liikuntarajoitteisten videopelaajien toimintaedellytyksiä esimerkiksi luomalla esteettömiä ohjainasetuksia. Seriously tekee järjestön kanssa yhteistyötä.


Tarkoitus on löytää uusia väyliä, joilla tuottaa merkityssuhteita yhteisöön. Videopelit ovat myös hyvä väylä nuoremman polven saavuttamiseksi.

Joukkueen värit, keltainen ja vihreä sekä seuran perhemäinen henki sopivat puolestaan Seriouslyn haluamaan imagoon.

– Halusimme tänne, koska seura on perheorientoitunut ja tarjoaa esimerkiksi myös naisille mahdollisuuksia. Teemun uskomaton kausi vaikutti totta kai asiaan. Hänen kautta syntyi vahva linkki Suomeen, McMahon ja Thormodsgaard kertovat.

– Tämä on ainoa sponsoroimamme urheiluseura. Pidämme jalkapallosta, joten valinta oli luonteva.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt