Norwegianin johtaja pyytää anteeksi lentoyhtiönsä ongelmia - Ulkomaat - Ilta-Sanomat

Norwegianin johtaja pyytää anteeksi lentoyhtiönsä ongelmia

Lentoyhtiö Norwegianin pitkän matkan reiteillä oli jatkuvasti ongelmia joulukuussa.  VG-lehti tavoitti julkisuutta pakoilleen Björn Kjosin, joka pyytää anteeksi asiakkailtaan.

Norwegian-lentoyhtiön johtaja Björn Kjos kommentoi vihdoin ongelmia. Kuva vuodelta 2010.

3.1.2014 0:54

Norwegian ei pystynyt lentämään joulukuussa yhtäkään lentoa Bangkokista Osloon. Vain yksi neljästä New Yorkista Osloon suuntautuneesta lennosta pysyi aikataulussa. Myöhästymiset olivat keskimäärin kolmen tunnin mittaisia, kertoo VG.

Ongelmat pitkillä reiteillä alkoivat viime lokakuussa, kun Norwegian sai käyttöönsä ensimmäisen Dreamliner-koneensa. Uudessa konetyypissä on havaittu runsaasti teknisiä vikoja.

- On kauhean surullista, että matkustajat ovat joutuneet kärsimään. Varsinkin näin pyhäpäivien aikaan, sanoi VG:n puhelimitse tavoittama Kjos.

Kjos vakuutti, että Norwegian noudattaa kansainvälistä käytäntöä matkustajille maksettavista korvauksista.

Viestintäasiantuntijat ovat arvostelleet Kjosia piileskelystä juuri kun ongelmat olivat pahimmillaan.

- Voin vain pyytää anteeksi. Mutta tällä asialla ei ole mitään tekemistä minun tai maineeni kanssa. Tunnen ainoastaan, että olen hyvin pahoillani matkustajien puolesta.

- Meidän pitää saada lentokalusto toimimaan kunnolla ja päästä eroon myöhästelyistä. Meidän pitää operoida tavalla, johon asiakkaat voivat luottaa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?