Murdoch vetäytyi valtauksesta - Ulkomaat - Ilta-Sanomat

Murdoch vetäytyi valtauksesta

News of The World -lehden toiminnasta noussut kohu sai mediamoguli Rupert Murdochin vetäytymään hankkeestaan ostaa enemmistö brittiläisen BSkyB-yhtiön osakkeista itselleen.

Rupert Murdochin News Corporation veti pois tarjouksensa BSkyB-yhtiöstä.

13.7.2011 16:49 | Päivitetty 13.7.2011 18:05

News Corp. -konserni on vahvistanut luopuvansa maksullisen tv-kanava BSkyB:n ostoaikeesta, kertoo uutistoimisto AFP.

Konserni omistaa kanavasta 39 prosenttia, ja aikoi ottaa haltuunsa loputkin osakekannasta.

Kauppa joutui vastatuuleen, koska Murdochin mediakonserniin kuuluvia brittilehtiä epäillään laajasta laittomasta luottamuksellisten tietojen urkinnasta.

News Corp ilmoitti kaupan peruuntumisesta samaan aikaan kun maan parlamentin oli määrä kokoontua käsittelemään lakialoitetta, jossa Murdochia kehotetaan perääntymään kaupasta. Kauppaa vastaan aikoivat äänestää sekä hallitus- että oppositiopuolueet.

Konsernin edustajan mukaan kauppa ei olisi onnistunut tämänhetkisessä ilmapiirissä. Britannian pääministerin David Cameronin edustaja piti News Corpin ratkaisua tervetulleena.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?