Asiakkuudenhallinta osana uutta koulutusohjelmaa - Työelämä - Ilta-Sanomat

Microsoft CRM työkaluksi MBA-koulutukseen

Tampereen Ammattikorkeakoulu, IncaNetworks Oy ja Mepco Oy ovat kehittäneet yhteistyössä kansainvälisten yliopistojen kanssa uudenlaisen asiakkuudenhallintaa painottavan MBA-koulutusohjelman. Koulutuksen kuudesta opintomodulista yhden aiheena on CRM, ja opetusvälineenä käytetään Microsoft CRM:ää.

2.5.2005 10:52

Asiakkuudenhallinnan opinnoissa pureudutaan käytännönläheisellä tavalla yritysten todellisiin kehitystarpeisiin. Microsoft CRM:n asiantuntijana ja kouluttajana toimii Mepco Oy.

- CRM-painotteinen MBA-koulutusohjelma sisältää asiakkuudenhallinnan erikoistumisosion, joka sovitetaan jokaisen opiskelijan ja taustalla olevan yrityksen tarpeisiin. CRM-opinnot ja käytännön ongelmiin keskittyvä erikoistyö täydentävät liikkeenjohdollista yleiskoulutusta, kertoo konsulttijohtaja Pekka Ketonen IncaNetworks Oy:stä.

IncaNetworksin toimitusjohtajan Markku Heikkilän mukaan Microsoft CRM soveltuu opetusohjelmaan erinomaisesti helppokäyttöisyytensä, joustavuutensa ja integroitavuutensa ansiosta.

MatrixMBA-koulutusformaattiin perustuva opinto-ohjelma sisältää CRM- painotuksen ohella muitakin uusia menetelmiä: IncaNetworksin toteuttaman kompetenssien auditoinnin avulla opiskelijoiden aikaisempi kokemus ja koulutus muunnetaan opintosuorituksiksi; kokeneen ihmisen ei tarvitse käyttää aikaansa perusasioiden opiskeluun.

Uusi MBA-koulutusohjelma käynnistyy kevään 2005 aikana. Ensimmäiset halukkaat ovat jo ilmoittautuneet opinto-ohjelmaan.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?