Onko sinulla mitään asiaa palomieheksi Helsingissä? Katso cooper- ja punnerrusrajat - Työelämä - Ilta-Sanomat

Onko sinulla mitään asiaa palomieheksi Helsingissä? Katso cooper- ja punnerrusrajat

Olisiko sinusta palomieheksi? Ensin kannattaa katsoa, riittääkö kuntosi pääsykokeiden minimisuoritusvaatimuksiin.

12.1.2015 11:48

Haku Helsingin kaupungin pelastuskoulun syyskuussa alkavalle pelastajakurssille on alkanut tänään maanantaina.

Pääsykokeiden ensimmäisessä osassa testataan, että hakijoilla on riittävän hyvä fyysinen kunto. Alla luetellut minimisuoritusvaatimukset tulee saavuttaa selvästi kaikissa testeissä. Hakijoilla ei myöskään saa ilmetä pelastajan työssä haitallisia fobioita.

Yllä olevalla videolla näkyy, miten kovaa treenaavat ”Fit-Oona” Tolppanen ja Joosua ”Tikis-Jope” Visuri selvisivät palomiesten lihaskuntotestien eri osioista.

Lihaskuntotestit, minimikuntovaatimukset

• Istumaannousu: 34 krt/60 s

• Käsinkohonta eli leuanveto (vastaote): 6 krt

• Penkkipunnerrus: 45 kg/60 s/25 krt

• Jalkakyykky: 45 kg/60 s/23 krt

• Uintitaito: 400m/12minuuttia

Yleiskestävyys, minimikuntovaatimus

• Cooperin juoksutesti 2 800m (12 min)

Näin hakijat saavat lisäpisteitä:

• Cooperin juoksutesti 2950 m / 0,5 pist. 3100 m / 1 pist.

• Istumaan nousu (60s.) 43 krt / 0,125 pist 48 krt / 0,25 pist.

• Käsinkohonta eli leuanveto 10 krt / 0,125 pist 14 krt / 0,25 pist.

• Penkkipunnerrus(60 s) 30 krt / 0,125 pist 38 krt / 0,25 pist.

• Jalkakyykky (60 s.) 30 krt / 0,125 pist 34 krt / 0,25 pist

Tulos pyöristetään 0,25 pisteen tarkkuudella alaspäin 0-2 pist.

Hakuaikaa koulutukseen on tammikuun 30. päivään kello 15:45 asti.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?