Suomalaisbloggaajat lyttäsivät Kourtney Kardashianin Lapin-loman mainostempuksi – sitten kommenttikenttään lävähti viesti yllättävältä taholta

rac

Julkaistu:

Kardashianit
Suosittua Tuplakääk-podcastia pitävät Kirsikka Simberg ja Enni Koistinen eivät voineet uskoa silmiään huomatessaan, kuka heidän Instagram-päivitystään kommentoi.
Suomi ja erityisesti Lappi saivat hiljattain maailmanlaajuista näkyvyyttä, kun miljoonien seuraaman tosi-tv-tähti Kourtney Kardashianin Suomen-vierailu esitettiin osana suosittua Keeping Up With The Kardashians -sarjaa.

Jakso, jossa Kourtney seurueineen vierailee Suomessa, esitettiin Yhdysvalloissa sunnuntaina. Nyt jakso on nähtävillä myös Suomessa C More -palvelussa.
Alkuviikon aikana Kourtney on hehkuttanut Lapin-vierailuaan estoitta sosiaalisessa mediassa. Hän julkaisi runsaasti kuvia matkaltaan Instagramissa ja kirjoitti seikkaperäisen kertomuksen matkastaan Poosh-blogiinsa.



Kaikki eivät kuitenkaan nielleet Kourtneyn hehkutusta sellaisenaan. Suosittua Tuplakääk-podcastia luotsaavat bloggaajat Enni Koistinen ja Kirsikka Simberg tulivat nimittäin siihen tulokseen, että koko Kourtneyn Suomen vierailu oli vain lavastettu PR-temppu.

– Noniin, emme ole vielä nähneet KUWTK-jaksoa, jossa Kourtney matkaa Suomeen, mutta haistamme silti PR-tempun. Ensin epäilimme, että tässä nostetaan Suomen profiilia, mutta pienen tutkimustyön jälkeen epäilemme, että kyseessä on yhteistyö Kournteyn ja Arctic TreeHouse Hotellin kanssa, podcastin Instagram-tilillä spekuloidaan.

Tuplakääk on ulkomaisiin julkkisjuoruihin keskittyvä podcast, jossa Koistinen ja Simberg puivat viikoittain maailmantähtien edesottamuksia ja viihdemaailman uusimpia käänteitä. Tällä hetkellä Tuplakääk on viidenneksi kuunnelluin ohjelma Applen omassa Podcast-palvelussa.

– Kourtney on jakanut Poosh-lifestyle-sivullaan matkapäiväkirjan, jossa hotelli, sen ravintola ja hotellin tarjoamat aktiviteetit mainitaan, jatkuu spekulaatio Instagramissa.

– Oikein kiva yhteistyöpostaus, kuvat kyllä vähän nauratti, oli niin realistisia kuvia hiekoitetusta suomilumesta yms. Nyt kiinnostaa arvuutella, kuinka paljon Kourtney laskuttaa matkapostauksesta! Veikkauksia?



Harvinaista kyllä, väitteisiin riennettiin välittömästi vastaamaan yllättävän tahon toimesta. Kommentissa kiistettiin väitteet siitä, että kyseessä olisi kaupallinen yhteistyö hotellin tai minkään muun tahon kanssa ja se oli lähetetty Kourtneyn Poosh-blogin omalta Instagram-tililtä.

– Tämä ei ole kaupallinen yhteistyö minkään firman kanssa. Jos olisi, meidän olisi pitänyt lain mukaan tuoda se ilmi. Se on vain matkapäiväkirja siitä, mistä Kourtney ja hänen perheensä nauttivat Suomessa. Kiitos kuitenkin huolenpidosta, kuului vastaus.

Kommentti herätti runsaasti huomiota Tuplakääk-podcastin Instagram-seuraajien keskuudessa. Simberg ja Koistinen kiiruhtivat vastaamaan kommenttiin ja painottivat olevansa koko Kardashian-perheen suuria faneja.

– Olemme koko Kardashianin perheen massiivisia faneja, kuten myös Poosh-blogin. Olemme niin onnellisia, että Kourtney nautti ajastaan täällä (eikä edes saanut siitä rahaa, Suomi ei ole tottunut tällaiseen julkisuuteen). Kiitos vastauksestasi, Tuplakääkin Instagram-tililtä kommentoitiin.



Ilta-Sanomat tavoitti Simbergin kommentoimaan tapausta tiistaiaamuna. Simbergin mukaan sekä hän että Koistinen olivat onnesta soikeina huomatessaan, että Kourtneyn blogin Instagram-tililtä oli jätetty heille kommentti.

– Se tuntui upealta! Me oltiin tosi innoissamme siitä, koska meistä oli ihanaa, että Kourtney on käynyt Suomessa ja me ollaan odotettu sitä jaksoa. Niin se oli jotenkin mahtavaa, Simberg hehkutti puhelimitse.

Simberg ei ollut vieläkään ehtinyt katsoa sunnuntaina ilmestynyttä jaksoa, vaan suunnitelmissa on naisen mukaan katsoa se yhdessä Koistisen kanssa, jonka jälkeen Kourtneyn Suomen vierailua spekuloidaan luonnollisesti Tuplakääk-podcastissa.



Keeping Up With The Kardashians -sarjalla on Yhdysvalloissa miljoonayleisö ja Kourtney Kardashianilla on Instagramissa liki 82 miljoonaa seuraajaa. Suomi, Lappi ja Arctic TreeHouse Hotel saivat siis jakson välityksellä maailmanlaajuista näkyvyyttä.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt