HS: Netflix nosti hintojaan Suomessa, korotukset astuivat voimaan välittömästi – kirpaisee erityisesti yhtä asiakasryhmää

Julkaistu:

netflix
Netflix on nostanut hintojaan Suomessa, kertoo Helsingin Sanomat.
Elokuvia ja tv-sarjoja tarjoava suoratoistopalvelu Netflix nostaa tänään torstaina hintojaan, kertoo Helsingin Sanomien Nyt-liite verkkosivuillaan.

Lehden mukaan uusille käyttäjille uusi hinnoittelu tulee voimaan välittömästi, mutta vanhoille käyttäjille hinnankorotukset tulevat voimaan vasta myöhemmin, ja siitä ilmoitetaan käyttäjille sekä sähköpostitse että sovelluksen kautta.

Netflixin nettisivuilta näkee, että peruspaketin hinta pysyy ennallaan kahdeksassa eurossa, mutta palvelun suosituin tilaus eli tupla maksaa nykyään euron enemmän kuukaudessa kuin ennen eli 11,99 euroa kuukaudessa. Perhetilauksen hinta nousee puolestaan kahdella eurolla kuuteentoista euroon.

Lehden mukaan hintoja on muutettu tästä päivästä alkaen yhteensä 18 eri maassa Euroopassa, Afrikassa ja Lähi-Idässä, ja hinnanmuutokset vaihtelevat maittain.

– Muutamme hintojamme ajoittain vastaamaan merkittäviä investointejamme uusiin tv-ohjelmiin ja elokuviin sekä palvelumme parantamiseen. Perusjäsenyytemme hinta pysyy ennallaan, jotta mahdollisimman moni pystyy nauttimaan sisällöistämme, Netflixin edustaja kertoo Nytille.


Jo aiemmin Netflix on nostanut hintojaan kotimarkkinoillaan Yhdysvalloissa. Korostuksen piti alunperin tulla Yhdysvalloissa voimaan tammikuussa, mutta ne toteutuivatkin vasta huhtikuussa.

Edellisen kerran suoratoistopalvelun hintoja korotettiin Suomessa vuonna 2017. Kuten viimeksi, myös tällä kertaa korotusta perusteltiin sillä, että rahoja luvataan käyttää uusien tv-sarjojen ja elokuvien tuomiseksi palveluun. On kuitenkin eri asia, kokevatko suomalaiset käyttäjät edelleenkin saavansa vastinetta rahoilleen etenkään, kun hintoja nostetaan. Suomen valikoimaa seuraavan Flixable-palvelun mukaan Netflix tarjosi Suomessa huhtikuussa 2019 kaikkiaan 3385 nimikettä, kun Yhdysvalloissa niitä tarjottiin 5892.

Netflixin strategia on yhä enemmän kohti omaa tuotantoa, jota ei muista palveluista löydy. Tällä tavoin yhtiö pyrkii tekemän itsestään katsojalle korvaamattoman sen sijaan, että se taistelisi katsojista myös muista palveluista löytyvillä sisällöillä.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt