Terveys

Nyt tulee golfjooga! Kokeile kentällä viidellä liikkeellä

Julkaistu:

Hyvä olo
Kokeile kierroksen aikana paikkoja vetreyttävää golfjoogaa!

1. Seiso lantion levyisesti ja taivuta ylävartalo vaakatasoon asti. Ota mailasta tukea ja tiivistä keskivartaloa selän tueksi. Koukista vasen polvi, ojenna oikea lonkka ja anna rangan kiertyä oikealle lantion mukana. Oikea käsi seuraa rintarangan kiertoa. Palauta liike keskelle ja anna jatkua jopa keskilinjan yli. Toista 5–10 kertaa per puoli.


2. Seiso lantion levyisesti ja kurota päälakea kohti taivasta, niin saat rangan suoran linjan. Tiivistä kevyesti keskivartaloa kohti rankaa ja tuo maila pään yläpuolelle suorin käsin. Sisäänhengityksellä pidennä itseäsi kohti taivasta ja uloshengityksellä kurota oikealle sivutaivutukseen. Sisäänhengitä uudelleen palauttaen asentosi keskelle kurottaen ja uudelleen uloshengityksellä kurota vasemmalle sivutaivutukseen. Toista 5–10 kertaa per puoli.


3. Ota mailasta tukea ja tiivistä keskivartaloa ja säilytä selän tuki koko liikesarjan ajan. Sisäänhengityksellä käännä häntäluuta kohti taivasta samalla ojentaen ylävartaloa kurkottaen eteen yläviistoon. Uloshengityksellä käännä häntäluuta kohti alustaa, nosta napaa kohti selkärankaa ja pyöristä yläselkää kohti taivasta. Toista 5–10 kertaa.


4. Astu oikea jalka eteenpäin ja koukista molempia jalkoja, jotta lantio olisi suorassa linjassa. Tiivistä keskivartaloa ja sisäänhengityksellä tuo maila käsien avulla pään yläpuolelle. Uloshengityksellä kierrä rintakehää oikealle ja tuo mailaa suorilla käsillä eteen vaakatasoon. Sisäänhengityksellä palauta asento keskelle ja maila kohti taivasta. Toista 5–10 kertaa per puoli.


5. Astu oikealla jalalla eteen ja tiivistä keskivartalo samalla kallistaen ylävartaloa eteenpäin. Risti kädet olkapäille ja halutessasi irrota vasenta jalkaa maasta. Ota katseelle kiintopiste ja kierrä rintakehää rauhallisesti oikealle ja palaa keskelle. Pidä hyvä tuntuma tukijalassa alustaan ja takajalka aktiivisena. Toista 5–10 kertaa per puoli.

Vinkit antoi golfjoogan kehittäjä Susanne Ropponen.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt