Terveys

Kyllästyttävätkö punttisali ja aerobic? Oletko kuullut näistä lajeista?

Julkaistu:

Etsitkö uusia liikunnallisia haasteita? Katsastimme mitä lajiuutuuksia syksy on tuonut tullessaan.
Oletko kuullut ilmajoogasta tai karaokesisäpyöräilystä? Tässä on syksyn lajiuutuuksia.

Karaokesisäpyöräily
Mikä?
Tunnilla poljetaan omaan tahtiin ja lauletaan läpi levyllinen suosituimpia suomalaisia karaokehittejä. Karaokepyöräilyssä mikrofoni kiertää, joten yhteislaulun lisäksi kaikki halukkaat pääsevät laulamaan myös yksin.
Kenelle?
Karaokeharrastajille ja muille, jotka tahtovat yhdistää musiikin liikuntaan pilke silmäkulmassa. Voi toimia myös pienen kynnyksen lajina aloittelijalle.
Kauanko?
75 minuuttia.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy
Missä?
Finnbody Itäkeskuksessa keskiviikkoisin klo 18.30. Kokeilutunteja syksyn aikana myös Finnbody Lady's Club Sörnäisissä.

Tour de France -cycling

Mikä?
Maailman suurimman pyöräilykilpailun inspiroima sisäpyöräilytunti. Tunnilla on neljä erilaista jaksoa, joilla matkataan kuvitteellisesti Liégesta Pariisiin, Alppien yli aina Pyreneille asti - loppusuoran sprinttiä unohtamatta. Kovimmat harjoittelijat palkitaan kunniamaininnalla.
Kenelle? Himopyöräilijälle.
Kauanko? 55 minuuttia.
Missä?
Pääkaupunkiseudulla Sats Eliel, Iso Omena ja Pitäjänmäki, Oulussa Caritas.

Strong Mama
Mikä?
Tuoreille äideille tarkoitettu kuntopiirityylinen harjoitus, jonka tarkoituksen on päästä synnytyksen jälkeen takaisin mittoihin. Vauvat ovat mukana tunnilla kuntopiirin keskellä. Tunnin aikana voi rauhassa vaihtaa vaipan tai syöttää lapsen.
Kenelle? Vauvakilojen nitistäjälle.
Kauanko? 55 minuuttia.
Missä? Pääkaupunkiseudulla Sats Iso Omena, Pitäjänmäki, Leppävaara ja Tikkurila.

Les Mills GRIT STRENGTH
Mikä?
Lihasvoimaa kehittävä intervalliharjoitus, jossa käytetään käsipainoja, step-lautaa ja levytankoa. Myös hapenottokyky paranee.
Kenelle?
Kiireiselle himotreenaajalle.
Kauanko? 30 minuuttia
Missä? Sats Eliel ja Pitäjänmäki Helsingissä.

Les Mills GRIT  PLYO

Mikä?
Ponnistusvoimaa ja räjähtävyyttä kehittävä intervalliharjoitus. Tehon lisäämiseksi liikkeiden tukena käytetään step-lautaa ja levypainoja.
Kenelle?
Nopeaa lihasbuustia kaipaavalle.
Kauanko? 30 minuuttia.
Missä? Sats Eliel ja Pitäjänmäki Helsingissä.

Love to Dance
Mikä?
Helpoista askelkuvioista koostuva fiilistelytunti, joka yhdistelee erilaisia tanssityylejä.
Kenelle? Jos rakastat tanssimista.
Kauanko? 55 minuuttia.
Missä? Kaikki Elixia-keskukset.

Ilmajooga

Mikä? Aerial Yoga yhdistää joogan, ilma-akrobatian ja tankotanssin. Tunnilla roikutaan kattoon kiinnitetyn pitkän kangaslenkin varassa. Lenkki tukee kehon painoa ja mahdollistaa vaativatkin liikkeet turvallisesti ja rauhallisesti.
Kenelle? Extreme-joogaajalle.
Kauanko? 60 minuuttia.
Missä? Muun muassa Vertical Club Helsingissä ja Fuego Lounge Turussa.

Saunajooga
Mikä?
Noin 50-asteisen saunan lauteilla tehtävä joogaharjoitus, joka lisää voimaa, liikkuvuutta ja keskittymiskykyä, mutta myös rentouttaa. Helppo toteuttaa myös kotona.
Kenelle? Rauhalliselle hikoilijalle.
Kauanko? 30 minuuttia.
Missä?
Useissa kylpylöissä ja liikuntakeskuksissa sekä muutamissa Elixia- ja LadyLine-kuntokeskuksissa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt