IS Jumppa - Niska-hartiaseudun taukojumppa - Terveys - Ilta-Sanomat

IS Jumppa - Niska-hartiaseudun taukojumppa

IS Jumppa -sarjassa siirrymme työpäivän taukojumppiin.

1.10.2012 8:44

Niska ja hartiat jännittyvät helposti paikallaan pysyvissä työasennoissa ja jännittyneessä lihaksessa aineenvaihdunta ja verenkierto häiriintyvät ja tämä saattaa ilmetä esimerkiksi päänsärkynä.

Vastapainoksi lihakset tarvitsevat dynaamista (liikkuvaa harjoitusta): pyörityksiä, kurotuksia, kiertoja ja venytyksiä.

Säännöllinen taukojumppa työpäivän lomassa ehkäisee tehokkaasti jumit hartioissa ja niskoissa, sekä virkistää henkisesti. Tässä taukojumpassa venytämme kylkiä, rintaa ja lapojen väliä, aktivoimme lapojen lähentäjiä, lisäämme selän liikkuvuutta sekä niska- hartiasudun verenkiertoa.

Tällä videolla jumppaohjaajana on Siru Hellberg Suomen Voimisteluliitosta.

Katso IS Jumppa -sarjan aiemmat jaksot alla olevista linkeistä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?