IS Jumppa - Hartia- ja olkapääjumppa - Terveys - Ilta-Sanomat

IS Jumppa - Hartia- ja olkapääjumppa

IS Jumppa -videosarjan tässä jaksossa esittelemme lihaskuntoliikkeitä hartioille, olkapäille ja rinnalle. Ylävartalon lihaksiston hyvä kunto vaikuttaa ryhtiin edustavasti ja parantaa niska-hartiaseudun verenkiertoa.

13.8.2012 7:13

Useimmat meistä työskentelevät istuen päätteiden ääressä, jolloin vartalon toimintakyvyn ja voiman harjoittamista on tärkeä tehdä säännöllisesti vapaa-ajalla tai esim. työpäivän lomassa.

Tässä jumpassa muokkaamme olkavarsien ja hartioiden lihaksia ja punnerrusliikkeillä saamme voimaa rintaan ja kiinteytämme käden ojentajia. Voiman karttuessa toistomäärää ja sarjojen määrää voi pikkuhiljaa lisätä.

Punnerrusliikkeitä voi alkuun keventää tekemällä niitä seinää vasten, kyljellään tai konttausasennossa. Voit käyttää käsipainoina esimerkiksi vedellä täytettyjä muovipulloja. Tarvitset myös alustan.

Tällä videolla jumppaohjaajana on Siru Hellberg Suomen Voimisteluliitosta.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?