Terveys

Mieshormonia kylpytakista - mitä naiselle tapahtui?

Julkaistu:

Bodarilta lainattu kylpytakki aiheutti naiselle omituisia oireita.
Uusin Lääkärilehti kertoo erikoisesta tapauksesta.

22-vuotias nainen oli alkanut miehistyä lainattuaan testosteronivoidetta käyttäneen miesystävänsä kylpytakkia. Mies harrasti kehonrakennusta.

Lääkärilehden mukaan naisen oireita olivat miehekäs karvankasvu, akne, pälvikalju ja klitoriksen suureneminen.

Naisen hakeuduttua lääkärille oireiden alkuperä pysyi pitkään mysteerinä. Hänelle tehtiin perusteelliset tutkimukset ja kasvaimia etsittiin munasarjoista ja munuaisista.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Vajaan puolen vuoden kuluttua nainen tuli kontrollikäynnille. Oireet olivat huomattavasti vähentyneet ja testosteronitaso oli laskenut normaaliksi. Kävi ilmi, että nainen oli muuttanut asuinpaikkaa ja eronnut kehonrakennusta harrastavasta poikaystävästään. Tämä oli käyttänyt suuria määriä testosteronivoidetta yläraajoihin ja rintakehän alueelle.

Lääkärilehden mukaan miehistymisen syyksi todettiin naisen käyttämä kylpytakki ja sen kautta tullut mieshormoni.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt