Kuinka teillä päräytettiin firman pikkujouluihin tunnelmaa? Rapakon takana tämä näytetään osaavan tehdä isosti – vaikka firmalla olisi vaikeuksia.
Viime aikoina hankaluuksissa painiskelevassa verkkofirma Yahoossa juhlittiin 1920-luvun tunnelmissa. Kemuissa nähtiin samppanjalaseista kasattuja torneja ja ilma-akrobatiaa.
Myös Facebook oli valinnut lomakauden juhliensa teemaksi 20-luvun. Tunnelman viimeisteli valkoiseen mekkoon pukeutunut trapetsitaiteilija, joka taiteili keinussa Moulin Rouge -leffan kohtausta mukaillen.
Työntekijöitään lokakuussa vähentänyt viestifirma Twitter järjesti juhlansa baseballjoukkue San Francisco Giantsin kotikentällä ja sähköposti- sekä kuvapalvelunsa sulkemaan joutuva Dropbox hankki indieartisti St. Lucian esiintymään kuuluisaan konserttisaliin.
Kyytifirma Uberin kilpailijan Lyftin juhlissa taas oli Star Wars -teema, ja työntekijät saivat poseerata kuvissa stormtroopersien kanssa.
Uberin toimitusjohtaja taas saapui firman juhliin koiransa kanssa – ja koira oli puettu samannäköiseen smokkiin kuin isäntänsä.
Piilaakson teknologiafirmat eivät luonnollisesti mainosta työntekijöille järjestettyjä kemujaan julkisesti, mutta juhlista virtaa tietoa ulospäin.