140 sekunnin työhaastattelu - Oma raha - Ilta-Sanomat

140 sekunnin työhaastattelu

Kuvituskuva
Julkaistu: 8.3.2013 15:06, Päivitetty 8.3.2013 15:04

Twitter-aikakaudella itsestään on kyettävä kertomaan 140 sekunnissa. Tätä mieltä on pikaruokaketju Pizza Hut, joka hakee tulevana viikonloppuna digitaalisen median osaajaa reilun parin minuutin haastatteluilla.

Mitä kertoisit itsestäsi ja osaamisestasi 140 sekunnissa? Tätä joutuvat pohtimaan amerikkalaisen pikaruokajätti Pizza Hutin digitaalisen median johtajaksi pyrkivät. Työhaastattelut suunnitellut ketjun digitaalisen ja sosiaalisen median johtaja Caroline Masullo kertoo talousuutissivusto Business Insiderille, että sopivan kandidaatin on osattava kertoa itsestään se olennaisin.

– Se [haastattelun pituus] on suoraan sidottu siihen, miten ihmiset viestivät Twitterissä. Kyseisen henkilön on oltava super-osaava sosiaalisessa avaruudessa. Heidän on kyettävä kommunikoimaan asiakkaidemme kanssa hauskasti, nopeasti ja ytimekkäästi, Masullo selvittää.

Business Insider testaa haastattelussaan metodia käytännössä, ja aika loppuu kesken. Työhaastattelutilanteessa hakijoita ei kuitenkaan häädetä, vaikka 140 sekuntia ylittyisikin. Lyhyet haastattelut ovat silti yrityksen kannalta hyödyllisiä.

– Toinen hyöty vain 140 sekunnin antamisesta ihmisille on se, että voimme puhua tuhansien ihmisten aikana kello yhden ja viiden välillä iltapäivällä.