Lentoyhtiö Finnair kertoo lopettavansa kaikilla lennoillaan ”tuotemyynnin”.
Myynti loppuu 28. helmikuuta.
Finnairin mukaan tuotemyynti tarkoittaa kosmetiikan, asusteiden, lahjaesineiden ja ”muiden tuotteiden” myyntiä lennon aikana ja ennakkotilauksena lennolle.
Asiakkaat voivat jatkossakin tilata ennakkoon aterian tai ostaa välipaloja ja juomia lennoilla.
Vaikka myynti päättyy 28. helmikuuta, toimittaa Finnair lennoille ennakkotilauksia 18. huhtikuuta asti.
Finnairin tuotetarjonnasta vastaava Valtteri Helve kertoo yhtiön tiedotteessa lennonaikaisen tuotemyynnin merkityksen olleen laskussa.
Yksi tavoite on vähentää koneiden painoa.
Finnair kertoi jo keväällä 2020 luopuvansa tuotemyynnistä EU:n sisäisillä lennoilla.
Tuotemyynnin lopettamiseen liittyy ison alennusprosentin loppuunmyyntikampanja Finnairin kaukolennoilla sekä lennoilla Kanariansaarille, Dubaihin, Egyptiin, Islantiin, Britanniaan, Israeliin, Sveitsiin ja Turkkiin.
Kampanjaan liittyvä ennakkotilausmahdollisuus on yli kahden tunnin lennoilla paitsi Dohan lennoilla.
Finnairin asiakaskokemuksesta ja tuotteista vastaava johtaja Tiina Tissari kiittää tiedotteessa suomalaisia brändejä, ”jotka ovat olleen hyvin esillä lennoillamme”.