Kilpailu- ja kuluttajavirasto varoittaa huonekaluliikkeestä – harkitse ennen kuin ostat

Kalliita sänkyjä myyvästä liikkeestä on tehty paljon valituksia.

Sisuste Peltoniemi antaa yhteystiedoikseen viihdekeskus Flamingon Vantaalla.

27.9. 14:38

Kuluttajaneuvonta on vastaanottanut tänä vuonna Sisuste Peltoniemestä lähes 300 kuluttajavalitusta, joka on poikkeuksellisen suuri määrä huonekalualan toimijalle, Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) kertoo tiedotteessaan.

Kuluttajien ilmoitusten mukaan yrityksen toimitukset viivästyvät säännönmukaisesti, sovittuja hyvityksiä ei makseta ja asiakaspalvelun toiminnassa on puutteita. Kuluttajaneuvonta kehottaa kuluttajia ottamaan pulmat huomioon ja harkitsemaan ostoksiaan.

Kuluttajaneuvonta kertoo saaneensa yhteydenottoja lisäksi Sisuste Peltoniemeen läheisesti liittyvästä Vita Talalay Finlandista, jonka Freya Beds -sänkyjä Sisuste Peltoniemi markkinoi ja myy. KKV luonnehtii sänkyjä kalliiksi.

Alla KKV:n toimintaohjeet, jos Sisuste Peltoniemestä tilatun huonekalun toimitus on viivästynyt:

  • Tee asiasta ensin kirjallinen reklamaatio myyjälle ja/tai luotonantajalle esimerkiksi KKV:n verkkosivuilta löytyvällä reklamaatioapurilla.

  • Anna myyjälle kohtuullinen lisäaika tuotteen toimittamiseksi. Voit ilmoittaa myyjälle päivämäärän, johon mennessä tuote pitää viimeistään sinulle toimittaa.

  • Tuotteen hintaa ei tarvitse maksaa ennen kuin olet saanut tilaamasi tuotteen.

  • Jos olet sopinut tuotteen maksamisesta luotolla useassa erässä, voit vaatia luotonantajalta maksujen jäädyttämistä siihen saakka, kunnes olet saanut tuotteen.

  • Jos et edelleenkään saa tuotetta, voit vaatia kaupan purkua ja rahoja takaisin.

  • Voit vaatia vahingonkorvausta, jos viivästyksestä aiheutui sinulle taloudellista vahinkoa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?