Tilejä kateissa, saldo näyttää nollaa – Nordealla tekninen häiriö

Edellisen kerran pankin palveluissa oli useita tunteja kestäneitä laajoja häiriöitä maaliskuun lopulla.

Nordean palveluissa on ollut tänään laajoja häiriöitä.

Useat Nordean asiakkaat ovat tänään huomanneet tilinsä saldon näyttävät nollaa eikä maksaminen ole onnistunut. Osa tileistä on hävinnyt kokonaan näkyvistä.

Myös verkkopankkiin kirjautuminen on ollut estynyt. Nordean mukaan tilien käytössä saattaa olla tänään häiriöitä.

– Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman pian, pankin tiedotteessa todetaan.

Nordean tiedottajan Maria Tommisen mukaan häiriö havaittiin aamupäivällä noin kello 11 aikaan. Hänen mukaansa kyseessä ei ole palvelunestohyökkäys vaan tekninen häiriö.

Osalla asiakkaista on ilmennyt ongelmia säästötilien tilisiirroissa ja saldotietojen päivittymisessä.

– Käyttötilit ja maksukortit toimivat normaalisti. Ongelman syytä tutkitaan ja pyritään korjaamaan mahdollisimman pikaisesti. Pahoittelemme ongelmasta aiheutuvaa haittaa.

Edellisen kerran Nordean palveluissa oli laajempi häiriö maaliskuun lopussa.

Tällöin Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei päässyt tunnistautumaan verkko- tai mobiilipankkiin.

Häiriö vaikutti myös muiden pankkien tunnuksilla kirjautumiseen Nordean palveluihin.

Myös OP:lla oli aamupäivällä puolen tunnin katko verkkopankkipalveluissaan. Tämä johtui kuitenkin asennustyön yhteydessä tehdystä virheestä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?