Paulig ostaa espanjalaisen texmex-tuotteisiin erikoistuneen firman

Pauligin mukaan kauppa vahvistaa sen asemaa Euroopan johtavana texmex-yrityksenä.

Pauligilla on texmex-tuotteita muun muassa Santa Maria -brändin alla.

19.1. 17:07

Elintarvikeyhtiö Paulig ostaa espanjalaisen, texmex- ja snacks-tuotteisiin erikoistuneen Liven-yhtiön. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Livenillä on Pauligin mukaan yksi Euroopan laajimmista texmex- ja snacks-tuotteiden valikoimista. Livenin liikevaihto oli viime vuonna 63 miljoonaa euroa. Yrityksellä on noin 290 työntekijää Espanjassa.

Livenin valikoimaan kuuluu maissista, vihanneksista, viljasta ja palkokasveista valmistettuja snacks-tuotteita sekä gluteenittomia ja luomutuotteita.

Toimitusjohtaja Rolf Ladaun mukaan Liven-kauppa on tärkeä askel Pauligin kasvustrategian toteuttamisessa.

–  Livenin ketterä innovaatio- ja tuotantokyky vahvistaa Pauligin asemaa Euroopan johtavana texmex-yrityksenä ja täydentää valikoimaamme myös uudenlaisilla snacks-tuotteilla, Ladau sanoo Pauligin tiedotteessa.

Pauligin liikevaihto vuonna 2020 oli 920 miljoonaa euroa, ja konsernin palveluksessa on yli 2 000 työntekijää 13 eri maassa. Yhtiön texmex-tuotteita myydään 70 maassa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?