Perinteikkään Heinon Tukun nimi vaihtuu

Valio vaihtaa viime vuonna ostamansa Heinon Tukun nimen. Yli 120-vuotiaan tukun valikoimaa on tarkoitus laajentaa entisestään.

Valion omistajia ovat suomalaiset maitotilalliset.

19.1. 9:23

Valio ilmoitti ostavansa Heinon Tukun viime vuoden huhtikuussa. Se saa nyt nimekseen Valio Aimo.

Valio Aimo on yksi Suomen suurimmista ammattikeittiöitä palvelevista tukuista. Se palvelee ravintoloita, hotelleja, catering- ja pitopalveluja, leipomoita sekä julkishallinnon ja teollisuuden asiakkaita.

Myös pääkaupunkiseudulla sijaitsevat pikatukut toimivat jatkossa nimellä Valio Aimo. Heinon Tukulla on ollut pikatukut Helsingissä ja Vantaalla.

Valion mukaan Heinon Tukun yhdistyminen yhtiöön on sujunut hyvin. Aimo on tunnettu Heinon Tukun omana tuotemerkkinä, ja se säilyy nyt mukana uudessa yhteisessä tukussa.

– Uskomme, että koronan jälkeen ala elpyy nopeasti, Valio Aimo -tukun liiketoimintajohtaja Tuomas Sorri sanoo tiedotteessa.

– Oikeiden ja ajallaan saapuvien tuotteiden lisäksi jaamme ammattikeittiöille osaamistamme: helpotamme arkea esimerkiksi toimittamalla toiveiden mukaan esivalmisteltuja raaka-aineita.

Alun perin Keskon piti ostaa Heinon Tukku pari vuotta sitten. Markkinaoikeus kuitenkin torppasi Heinon Tukun ja Keskon yrityskauppajärjestelyn Kilpailu-ja kuluttajaviraston (KKV) ehdotuksesta.

Valion kaupan KKV sen sijaan hyväksyi, koska se ei johda Valion tai Heinon Tukun kilpailijoiden syrjäytymiseen markkinoilta.

Sen sijaan riskinä oli viraston mukaan se, että Valio saa Heinon Tukun kautta tietoja kilpailevien valmistajien tukkuhinnoittelusta ja muista sopimusehdoista.

Valio sitoutuikin suojaamaan kilpailijoiden luottamukselliset tiedot niin, etteivät ne välity Valiossa eteenpäin kilpailulle haitallisella tavalla.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?