Korona haukkasi Hesburgerin myyntiä

Hampurilaisketju Hesburgerin myynti jäi viime vuonna noin seitsemän prosenttia alemmaksi kuin toissa vuonna.

11.1.2021 10:40

Yhtiön mukaan syynä olivat koko ravintola-alaa piinanneet äärimmäisen hankalat olosuhteet koronan vuoksi.

– Tammi–helmikuussa olimme ennätysvireessä. Huhtikuuhun mennessä tilanne oli kuitenkin kääntynyt hyvin synkäksi, ja tulevaisuus oli täysin epävarma, kertoo Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela tiedotteessa.

Viime vuonna ketjun verollinen myynti oli noin 324 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 217 miljoonaa euroa. Yhtiö toimii yhdeksässä maassa.

Salmela uskoo, että tammi- ja helmikuu tulevat olemaan ravintola-alalla vielä vaikeita.

– Tämänhetkisten rokotetietojen valossa uskon, että myynnillisesti voisimme palata normaaliin uomaan kesään mennessä, Salmela sanoo.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?