Aurinkomatkat peruu kaikki matkat huhtikuun puoleenväliin – hinta palautetaan asiakkaalle

Aurinkomatkat tiedotti perumisesta hetki sitten.

13.3.2020 13:46 | Päivitetty 13.3.2020 13:55

Aurinkomatkat on koronavirustilanteen takia päättänyt perua kaikki Aurinkomatkojen pakettimatkat, kaupunkilomat sekä Finnair Holidays -matkat joiden lähtöpäivä on 13.3.-12.4.2020. Yhtiö kertoo palauttavansa matkan hinnan asiakkailleen.

Yhtiö kertoo huomioivansa myös ne asiakkaat, jotka ovat oma-aloitteisesti peruneet matkapakettinsa sen jälkeen, kun ulkoministeriö torstaina 12.3. päivitti tiedotettaan. Myös he saavat matkan hinnan takaisin, mikäli matkan lähtöpäivä olisi ollut 13.3.-12.4.2020.

– Meille asiakkaiden loman onnistuminen turvallisesti ja sen alkuperäisellä tavalla sekä työntekijöidemme turvallisuus on kaiken päätöksenteon ja toiminnan prioriteetti. Suomen vastuullisimpana matkanjärjestäjänä meillä on sekä velvollisuus että oikeus tehdä vaikeita päätöksiä. Teimme päätöksen pohjautuen kokonaisarvioon koronavirustilanteen vaikutuksesta asiakkaidemme lomasuunnitelmiin, sanoo Timo Kousa, Aurinkomatkojen toimitusjohtaja yhtiön tiedotteessa.

– Koronavirustilanteen vaikutukset ovat merkittävät koko maailman matkailualalle ja niiden vaikutus myös meihin on suuri.

Muutos ei koske kohteessa jo olevia Aurinkomatkojen asiakkaita. He voivat yhtiön mukaan jatkaa lomaansa normaalisti. Nyt kohteissa olevat asiakkaat kotiutetaan joko alkuperäisen matkavarauksen mukaisena paluupäivänä tai aiemmin, riippuen siitä, miten kohteista on lentoja saatavilla.

Aurinkomatkat ovat yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden paluumatkaan tulee muutoksia.

– Nyt peruttujen matkojen asiakkaiden ei tarvitse ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, vaan olemme heihin yhteydessä ja palautamme matkan hinnan automaattisesti. Asiakaspalvelumme on tilanteen vuoksi hyvin ruuhkainen. Pyydämme, etteivät asiakkaat lähettäisi samasta varauksesta useita viestejä, koska se ruuhkauttaa asiakaspalveluamme entisestään. Olemme yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden matkat perutaan. Varausten käsittely ja viestien lähettäminen tapahtuu vaiheittain ja voi viedä useamman päivän. Pahoittelen asiakkaillemme tästä poikkeuksellisesta tilanteesta aiheutunutta vaivaa ja harmia, jatkaa Kousa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?