Kylie Jenner myy enemmistön Kylie Cosmetics -yrityksestään kosmetiikkayhtiö Cotylle – kauppahinta 600 miljoonaa dollaria - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Kylie Jenner myy enemmistön Kylie Cosmetics -yrityksestään kosmetiikkayhtiö Cotylle – kauppahinta 600 miljoonaa dollaria

Kylie Jenner on päässyt kaikkien aikojen nuorimpana itse omaisuutensa hankkineena talouslehti Forbesin miljardöörien listalle.

Kylie Jenner on päässyt kaikkien aikojen nuorimpana itse omaisuutensa hankkineena talouslehti Forbesin miljardöörien listalle.

Julkaistu: 19.11. 1:44

Kylie Cosmetics on perustettu vuonna 2015.

Tosi-tv-tähti Kylie Jenner, 22, myy enemmistöosuuden Kylie Cosmetics -yrityksestään kosmetiikka-alan jätille Cotylle.

People-lehti kertoo, että Jenner myy 51 prosenttia Kylie Cosmeticsista 600 miljoonan dollarin eli noin 540 miljoonan euron hintaan. Kylie Cosmetics on perustettu vuonna 2015, ja tähän saakka Kylie Jenner on omistanut yrityksen kokonaan itse.

Coty omistaa useita muitakin brändejä, muun muassa Covergirliä, Rimmeliä, Clairolisa, Hugo Bossia ja Burberryä.

Enemmistöosuuden myymisestä huolimatta Jenner vakuuttaa tiedotteessa jatkavansa Kylie Cosmeticsin tuotekehityksen parissa. Jenner totesi, että kumppanuus antaa hänelle ja hänen tiimilleen mahdollisuuden keskittyä tuotteiden luomiseen ja tuotekehitykseen samalla, kun brändiä rakennetaan kansainväliseksi kauneusalan jätiksi.

– Olen innostunut yhteistyöstä Cotyn kanssa saavuttaakseni entistä enemmän Kylie Cosmeticsin ja Kylie Skinin faneja ympäri maailman, Jenner sanoi AFP:n mukaan.

Myös Cotyn toimitusjohtaja Pierre Laubies kertoi olevansa tyytyväinen kauppoihin. Hän sanoi, että kaupan myötä Kylie Cosmetics voi saavuttaa täyden potentiaalinsa.

Kaupan odotetaan toteutuvan tilikauden 2020 kolmannella vuosineljänneksellä, Coty kertoi Reutersin mukaan.

Kylie Jenner pysyy vahvasti mukana Kylie Cosmeticsissa kauppojen jälkeenkin.

Kylie Jenner pysyy vahvasti mukana Kylie Cosmeticsissa kauppojen jälkeenkin.

Keep Up With the Kardashians -realitysta tuttu Kylie Jenner on kaikkien aikojen nuorin miljardööri, joka on rakentanut varallisuutensa itse. Jenner tunnetaankin hulppeasta elämäntyylistään, ja hän on erittäin suosittu ja seurattu sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi Instagramissa Kylie Jennerillä on 151 miljoonaa seuraajaa.

Forbesin mukaan Jennerin kosmetiikkayhtiön menestys perustuu paljolti häntä ja hänen perhettään ympäröivälle mediajulkisuudelle.

Yhtiön markkinointistrategia on yksinkertainen: Jenner julkaisee sosiaalisessa mediassa lähes tasatunnein kuvan itsestään meikattuna yhtiönsä tuotteilla.