S-Pankin mobiilipalvelun häiriö korjattiin – 300 asiakasta saattoi nähdä väärän käyttäjän pankkitietoja - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

S-Pankin mobiilipalvelun häiriö korjattiin – 300 asiakasta saattoi nähdä väärän käyttäjän pankkitietoja

Julkaistu: 9.4.2019 15:07

Käytöstä pois ollut S-Pankin S-mobiili otettiin jälleen käyttöön tiistaina. S-mobiili oli suljettuna viikonloppuna ja maanantaina järjestelmähäiriön vuoksi.

Pankki kertoi tiistaina, että noin 300 asiakasta on häiriön takia voinut nähdä toisten pankkiasiakkaiden tietoja. Pankin mukaan nähtävissä oli pankki- ja vakuutustietoja. Häiriö oli pankin omissa tietojärjestelmissä, ja vika on saatu pankin mukaan korjattua.

Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaavan johtajan Carl-Edvard Holmbergin mukaan virhetilanteessa ei pystynyt toimimaan vääränä henkilönä.

– Virhetilanteessa ei ole pystynyt vahvistamaan maksutoimeksiantoja. Myöskään toisen sähköistä identiteettiä ei ole pystynyt käyttämään väärin, eli S-mobiililla ei ole voinut esimerkiksi tunnistautua kolmannen osapuolen palveluihin väärällä identiteetillä, Holmberg sanoo.

Holmbergin mukaan pankki on yhteyksissä käyttäjiin, joita häiriö kosketti.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?