Huomasitko, mitä Lidlissä tapahtui? Tästä syystä esimiestä ei juuri enää kuuluteta kassalle - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Huomasitko, mitä Lidlissä tapahtui? Tästä syystä esimiestä ei juuri enää kuuluteta kassalle

Lidlin myymälöissä kaikki asiat hoituvat kassalla.

Julkaistu: 13.9.2018 12:05

Lidlin kassat saivat langattomat kuulokkeet.

Saksalaisen kauppaketju Lidlin asiakkaat ovat huomanneet, ettei kaupassa enää kuuluteta esimiehiä koko ajan kassalle.

Aiemmin kaupassa kuuli usein, miten esimiehiä kutsuttiin kassalle. IS kertoi Lidlin kuulutuksista pari vuotta sitten.

Nyt kuulutukset ovat selvästi vähentyneet. Kassoilla näkyy myyjiä, jotka työskentelevät kuulokkeet korvalla.

Lidlin operatiivinen johtaja Nicholas Pennanen vastaa sähköpostitse IS:lle, että kuulutukset ovat myymälöissä vähentyneet.

– Kaikissa myymälöissämme ovat käytössä langattomat kuulokkeet, joiden kautta kassahenkilö voi esimerkiksi kutsua esimiehen kassalle. Tämä on luonnollisesti vähentänyt kuulutuksia myymälässä.

Suomen Lidl-myymälöissä kuulokkeet ovat olleet käytössä tämän vuoden kevättalvesta lähtien.

Lidlin toiminta eroaa yhtiön mukaan siinä mielessä muista kauppaketjuista, ettei myymälöissä ole isoimmista marketeista tuttuja infopisteitä.

Lidlin myymälöissä kaikki asiat hoituvat kassalla. Esimerkiksi tuotteen palautuksessa ja vaihdossa asiakasta auttaa myymälän esimies.

Lidlin viestinnästä kerrotaan, että tuotteen palautus ja vaihto ovat yleisimpiä syitä, miksi esimiestä pyydetään kassalle.

Suomen Lidlissä on käynnissä myymäläuudistus. Keltasininen väritys vaihtuu harmaaseen.

Asiakas huomaa muutoksen värityksen lisäksi tuotejärjestyksestä. Hedelmien ja vihannesten paikka on siirtynyt myymälän etuosaan.

Myymäläuudistusta tekevä Lidl pitää kauppansa edelleen hiljaisina.

Kun muissa isoissa kauppaketjuissa soi taustamusiikki tai niillä on oma äänimaailmansa, Lidl ei tuo liikkeisiin ylimääräisiä taustaääniä.

– Haluamme, että myymälöissämme on miellyttävä asioida ja työskennellä eikä siellä ole ylimääräisiä häiriöitä, operatiivinen johtaja Pennanen perustelee.

Lidl on tiedustellut asiakkaiden ja henkilökunnan mielipidettä taustamusiikista. Kyselyn perusteella Lidl pitää kauppansa hiljaisina.

Lidlin myymälöissä esimerkiksi tuotteen palautuksessa ja vaihdossa asiakasta auttaa myymälän esimies.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?