Lidl: Kasviproteiinien myynti kaksinkertaistui viime vuonna – syynä mm. ”fleksaaminen” - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Lidl: Kasviproteiinien myynti kaksinkertaistui viime vuonna – syynä mm. ”fleksaaminen”

Saksalaisen kauppaketjun mukaan suomalaiset kuluttavat entistä enemmän kasvipohjaisia elintarvikkeita.

Vuoropäällikkö Marco Monthan kuvattiin työssään Espoonlahden Lidlissä lokakuussa 2017.­

23.1.2018 11:32

Lidl listaa tiedotteessa syiksi mm. kasvisbuumin, ”fleksaamisen” ja vegaanihaasteen. Fleksaamisella tarkoitetaan lihansyönnin vähentämistä ja kasvisruoan lisäämistä ruokavaliossa.

– Vaikka suomalaisten lihankulutus ei ole lähtenyt laskuun, pienetkin arjen valinnat ja kulutuksen muutokset näkyvät kaupan kassalla. Yksikin lihaton päivä viikossa vaikuttaa, Lidl Suomen osto-osaston johtaja Thomas Heinrichs kertoo tiedotteessa.

Kauppaketjun mukaan tofun, nyhtökauran ja quornin kaltaisten kasviproteiinien yhteenlaskettu myynti yli kaksinkertaistui viime vuoden aikana. Myös luomuna myytävän kaurajuoman myynti tuplaantui.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?