Felixin saama kuona kääntyi voitoksi – "Ensin ajattelin, että trolleja ei pidä ruokkia"

"Suomalaisten maun tunteva" Felix ei yllättänyt hyökkäävästä palautteesta, mutta kannustavasta kyllä.

Orkla Foods osasi kääntää ikävän palautteen voitoksi. Kuvassa Orkla Foodsin twiitti.

23.3.2016 18:27 | Päivitetty 23.3.2016 18:19

Felixin mainosvideossa Josephine, 28, käy kalassa Hakaniemen rannassa ja kertoo harrastuksestaan. Otsikossa Felix kertoo tuntevansa Josephinen ja miljoonien suomalaisten maun.

Felixin valmistaja Orkla Foods Finland on saanut videosta paljon palautetta. Esimerkiksi maahanmuuttovastaisen Rajat kiinni -liikkeen väki on julistanut jatkossa boikotoivansa Orklan kaikkia tuotteita.

Epäasiallinen palaute ei yhtiötä yllättänyt.

– Kun tällaisella mainoksella lähdetään, jokainen tiesi että jotain sieltä tulee, Suomen Orklan viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Emma Vironmäki kertoo.

Valtaosa palautteesta on kuitenkin ollut positiivista. Kiittäviä kommentteja alkoi vyöryä, kun Vironmäki kuittasi boikottipuheet twiittaamalla Orklan puolesta "Ei haittaa meitä".

Twiitti lähti spontaanisti.

– Ensin ajattelin, että trolleja ei pidä ruokkia. Mutta sitten kasvatin sarvet päähäni.

– Ihan vilpittömästi ajattelin, että tulkoon vaikka kenkää, jos tämä menee pieleen. Mutta joku raja tässä pitää olla.

Twiitin ajoitus oli täydellinen, Vironmäki arvelee.

– Siitä tuli kanava, jonka kautta ihmiset saivat kertoa, että nyt riitti rasistien huutelu. Olen niin ylpeä suomalaisista.

Video oli osa neljän mainoksen sarjaa, joissa suomalaiset kertovat maustaan. Videot löytyvät Youtubesta, mutta tv:ssä on nähty vasta kaksi. Enempää ei toistaiseksi ole suunnitteilla.

– Ilman muuta sitä on iloinen, että oman firman tuote saa näin valtavaa näkyvyyttä. Mutta pidän tätä silti voittona ihmisyydelle.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?