Seppälä otti uuden suunnan – "Kokojen pitää sopia suomalaisille naisille" - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Seppälä otti uuden suunnan – "Kokojen pitää sopia suomalaisille naisille"

Eveliina Melentjeff kertoi alkuvuodesta ostavansa Seppälän perinteisen vaateketjun.

Julkaistu: 24.11.2015 11:17

Yhtiö korostaa nyt läheisyyttä eikä kilpaile "muotivillityksillä".

Kauppayhtiö Stockmannilta uudelle omistajalle siirtynyt vaateketju Seppälä on ottamassa kokonaan uutta suuntaa toimintaansa.

– Meidän on rakennettava Seppälästä suomalaisille sopivampi. Sanan kaikissa merkityksissä. Kokojen pitää sopia suomalaisille naisille, laadun pitää vastata oletuksia ja tyylin pitää sopia jokapäiväiseen elämään. Me emme tarjoa vain vaatteita. Meidän tehtävämme on rohkaista suomalaista naista olemaan paras versio itsestään, Seppälän toimitusjohtaja Eveliina Melentjeff kertoo.

Seppälä toteaa tiedotteessaan, että se "ei kilpaile globaalia fast-fashionia vastaan eikä tarjoa viimeisimpiä muotivillityksiä". Yhtiö ei esimerkiksi käytä markkinoinnissaan enää ammattimalleja.

Melentjeffit ostivat alkuvuodesta Seppälän, jonka liiketoimintaa on tervehdytetty karsimalla toimintoja. Nyt Seppälä työllistää yli 600 henkilöä. Stockmannin aikakaudella liikkeitä oli Suomen lisäksi Venäjällä, Latviassa ja Liettuassa. Nyt suunta on käännetty paikalliseksi, ja Suomessa Seppälän liikkeitä on yhteensä 88 ja Virossa 19.

– Paikallisuus on meille enemmän asennekysymys kuin fyysinen fakta. Emme yritä olla muuta kuin mitä olemme: paikallinen ja samaistuttava kotimainen perheyritys, Melentjeff toteaa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?