Lidl haukkasi lisää markkinoita – uudet kikat vauhdittavat - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Lidl haukkasi lisää markkinoita – uudet kikat vauhdittavat

Saksalaiset halpaketjut ovat avanneet lisää kauppoja ja alkaneet tuoda hinnan lisäksi esiin myös laatua.

23.9.2015 11:28

Lähes puolet briteistä käy saksalaisissa halpakaupoissa Aldissa tai Lidlissä joka kuukausi, Financial Times kertoo viitaten tutkimusyhtiö Nielsenin selvitykseen.

Aldin ja Lidlin yhteenlaskettu osuus Britannian ruokakauppamyynnistä oli 10,7 prosenttia kolmen viime kuukauden aikana. Viime vuonna samaan aikaan osuus oli 8,7 prosenttia.

Ketjujen kasvua selittää se, että ne ovat avanneet uusia kauppoja myös varakkaampien ihmisten asuttamilla alueilla. Ne ovat myös alkaneet tarjota tuotteita, joita ne markkinoivat laadulla ja tuoreudella, eivät pelkästään hinnalla.

Toisen tutkimusyhtiön Kantar Worldpanelin mukaan Lidlin myynti kasvoi elokuun puolivälistä syyskuun puoliväliin Aldia nopeammin. Lidlin myynti kasvoi 19 prosenttia ja Aldin 14,9 prosenttia.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?