DNA:lta karkkikauppatyyppinen nettitelevisio - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

DNA:lta karkkikauppatyyppinen nettitelevisio

Teleoperaattori julkaisee kaikissa päätelaitteissa toimivan DNA TV -palvelun, jonka sisällön voi räätälöidä itse. Paketti aloittaa yhdellä ohjelmakirjastolla.

9.4.2015 9:55 | Päivitetty 9.4.2015 10:05

DNA julkaisi tänään uuden DNA TV -palvelun, joka perustuu vapaaseen sisältövalintaan ja kaikkiin tarjolla oleviin päätelaitteisiin. Palvelua ei kytketä määräaikaisuuteen tai internet-liittymään. Kuluttaja voi valita pakettiin haluamansa kanavat.

Kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisäsen mukaan palvelu luotiin, koska jo kolmannes kuluttajista maksaa Netflixin kaltaisista verkkosisällöistä. Kolmannes asiakkaista katselee sisältöjä myös mobiililaitteilta.

DNA TV:tä televisiolaitteella katseltaessa kaikki paketin televisiokanavat toimivat yhdellä maksukortilla, joka on paritettavissa usean vastaanottimen kanssa riippumatta siitä, onko kyseessä kaapeli- tai maanpäällisen verkon vastaanotinlaite.

Ensimmäinen tarjolla oleva palvelu on C More Play, jonka kuukausihinta on 9,90 euroa. Väisäsen mukaan palveluita tuodaan tämän vuoden aikana lisää 3-4 kappaletta. Kaikki palvelut perustuvat kuukausimaksuun, eikä niissä ole irtisanomisaikaa.

DNA TV:hen ei ole toistaiseksi tulossa videovuokrauspalvelua, vaikka DNA tarjoaa sellaista isolle ruudulle. Väisäsen mukaan syynä on Apple, sillä iOS:ään ei olisi mahdollista saada kohtuuhintaista vuokrauspalvelua Applen provisiovaatimusten vuoksi. DNA tutkii asiaa ja vuokrauspalvelu tuodaan varmasti myöhemmin Androidille ja Windows Phonelle.

DNA ilmoitti samalla niputtavansa kaikki toimintonsa yhden DNA-brändin alle ja uudistavansa logonsa. Uusi logo on vaaleanpunainen neliö, jossa on valkoinen DNA-teksti. Muutoksen myötä muun muassa kaapeliverkon Welho-brändi katoaa.

Lisätty jutun toiseksi viimeinen kappale.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?