TOP5-asiaa, jotka ärsyttävät suomalaisia autokorjaajissa

Korjaamoketjun tutkimus selvitti, mitkä asiat ärsyttävät suomalaisia eniten autohuollossa. Ja niitähän löytyi.

28.10.2014 12:31 | Päivitetty 28.10.2014 12:34

Suomalaisia ärsyttää autohuollossa eniten se, jos vikaa ei saada kerralla kuntoon. Myös epäselvä hinnoittelu, ylimielinen asiakaspalvelu ja pitkät jonotusajat ottavat päähän.

Tämä paljastuu Autoasi-korjaamoketjun teettämästä selvityksestä. Tutkimuksessa selvitettiin, mitkä asiat ärsyttävät suomalaisia eniten autohuollossa.

Lähes 50 prosenttia vastaajista ärsytti se, että vikaa ei saada kerralla kuntoon. Epäselvä hinnoittelu ärsytti 40 prosenttia vastaajista. Ylimielinen asiakaspalvelu ärsytti 36 prosenttia vastaajista ja 33 prosenttia vastaajista ärsytti se, että mahdollisista lisäkuluista ei ole kerrottu.

Huollon pitkät jonotusajat ärsyttivät 24 prosenttia vastaajista. Pitkät jonotusajat ärsyttävät miehiä enemmän kuin naisia: 17 prosenttia miehistä ja vain kahdeksan prosenttia naisista valitsi pitkät jonotusajat ärsyttävimmäksi asiaksi autohuollossa.

– Vastauksissa näkyy selvästi se, että suuri osa suomalaisautoilijoita hiertävistä asioista liittyy asiakaspalveluun ja -viestintään, sanoo Autoasi-korjaamoiden ketjupäällikkö Tuomas Mustakallio tiedotteessa.

Tutkimuksen toteutti huhtikuussa markkinatutkimusyhtiö M3 Research. Kohderyhmänä olivat 18–70-vuotiaat autoilevat suomalaiset, joista 97 prosentilla oli oma auto ja kolmella prosentilla työsuhdeauto. Tutkimukseen vastasi tuhat vastaajaa.

TOP 5 ärsyttävimmät asiat autohuollossa

  • Vikaa ei saada kerralla kuntoon

  • Epäselvä hinnoittelu

  • Ylimielinen asiakaspalvelu

  • Mahdollisista lisäkuluista ei ole kerrottu

  • Pitkät jonotusajat huoltoon

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?