"Markkinointi ei ole yritykselle pelkkä kulu"

Noin kahdella kolmesta yrityksestä on markkinointikokemusta johtoryhmässään, selviää Mainostajien liiton kyselystä. Liiton mukaan yrityksissä ei ymmärretä tarpeeksi markkinoinnin merkitystä.

| Päivitetty

Yritysten hallituksista markkinointikokemusta on neljässä kymmenestä.

– Valitettavan monesta hallituksesta puuttuu näkemys markkinoinnin strategisesta merkityksestä yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä, Mainostajien liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski sanoo tiedotteessa.

Hanski-Pitkäkosken mukaan kuitenkin yllättävän harva kyselyyn vastannut sanoi, että markkinoinnin tärkein tehtävä on myynnin edistäminen.

Liiton mukaan markkinointia ei pitäisikään nähdä pelkkänä kuluna vaan investointina yrityksen liiketoiminnan kehittämiseen.

Kyselyn mukaan lähitulevaisuudessa markkinoinnissa kiinnitetään yhä enemmän huomiota digitaalisuuteen, mitattavuuteen ja sisältömarkkinointiin.

Marras–joulukuussa tehdyssä kyselyssä oli 58 vastaajaa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?