HS: Bonuskorttien vaikutukset kaupan kilpailuun selvitetään - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

HS: S- ja K-korttien vaikutukset kilpailuun selvitetään

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) tekee selvityksen K- ja S-ryhmien kanta-asiakasjärjestelmien vaikutuksista kilpailuun, kertoo Helsingin Sanomat.

3.1.2014 8:41 | Päivitetty 3.1.2014 8:41

Kilpailu- ja kuluttajaviraston pääjohtajan Juhani Jokisen mukaan virasto tutkii, vahvistuuko K- ja S-ryhmien markkina-asema bonus- ja plussakorttien takia. Mikäli bonuskortit sitouttavat asiakkaita liikaa, niin kortteihin saattaa tulla rajoituksia.

Helsingin Sanomien haastatteleman Jokisen mukaan tutkimuksessa kartoitetaan etenkin vaikutuksia päivittäistavarakauppaan eli K-marketteihin, S-marketteihin, Alepoihin ja muihin ryhmien kauppoihin.

Tutkimuksessa kuluttajille tehdään kysely. Selvityksessä ovat mukana myös bonuskortteihin liittyvät yhteistyökumppaneiden antamat edut ja alennukset.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?