SOK:n Taavi Heikkilä: Digipalvelut tukemaan kivijalkakauppaa - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Uusi SOK-pomo: Verkkokaupan voittaja yhdistää kaksi asiaa

Verkkokaupasta on toivottu potkua kaupan alalle, ja SOK:n uudella pääjohtajalla Taavi Heikkilällä on pitkä kokemus sen kehittämisestä. Näin hän visioi SOK:n tulevia verkkopalveluja.

19.12.2013 15:57 | Päivitetty 19.12.2013 15:57

SOK:n Taavi Heikkilän visio menestyksekkäästä verkkokaupasta on niiden käyttö kivijalkakaupan tukena.

SOK:lla on jo toimivat verkkokaupat sekä käyttötavarakaupassa että päivittäistavarakaupassa, Heikkilä muistutti tiedotustilaisuudessa tänään.

– Mutta vielä tärkeämpinä pidän digipalveluita, jotka tukevat nykyistä asiointia ja kivijalkakauppaa, hän sanoi.

Heikkilä mukaan digipalvelut tulevat helpottamaan ostoksia kivijalkakaupoissa, kun valikoimat, hinnan ja saatavuuden näkee myös netistä.

– Uskon vahvasti, että voittajia tässä murroksessa tulevat olemaan ne, jotka pystyvät yhdistämään nämä kaksi asiaa: vahva kilpailukykyinen kivijalkakauppa ja digipalvelut niitä tukemassa.

Heikkilä on ehtinyt verkkokauppaa koko 2000-luvun. Sen kehittäminen oli Heikkilän vastuulla, kun hän oli SOK:n kehitysjohtajana 2000-luvun alkuvuosina. Sen jälkeenkin verkkokaupasta on puhuttu lähes joka SOK:n hallituksen kokouksessa.

Koko urasamassa talossa?

Heikkilä on työskennellyt S-ryhmässä eri tehtävissä vuodesta 1988, jolloin valmistui kauppatieteiden maisteriksi Helsingin kauppakorkeakoulusta.

Vuodesta 2004 lähtien hän on ollut Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja. Sitä ennen hän on työskennellyt muun muassa kassapäällikkönä, rahoitusjohtajana ja Intrade Partnersin toimitusjohtajana.

SOK:n pääjohtajat ovat vaihtuneet melko tiuhaan. Kuinka pitkään Heikkilä uskoo tehtävässä pysyvänsä?

– Minulle on määritetty työsopimuksessa eläkeiäksi 63 vuotta. Sinne tähdätään.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?