Aasiassa merkki on shoppailijalle tärkeä – Euroopassa hinta - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Aasiassa merkki on shoppailijalle tärkeä – Euroopassa hinta

Julkaistu: 8.7.2013 18:48, Päivitetty 8.7.2013 18:48

Aasialaiset ovat impulsiivisia shoppailijoita ja valmiita maksamaan merkistä. Eurooppalaisille ja pohjoisamerikkalaisille tärkeintä on hinta.

Noin joka toiselle aasialaiselle shoppailijalle vaatteen tai kenkien design on tärkein syy ostaa tuote, kun taas eurooppalaisille ja pohjoisamerikkalaisille hinta merkitsee yleensä eniten.

Tämä selviää markkinatutkimusyhtiö Nielsenin maailmanlaajuisesta tutkimuksesta, jossa kysyttiin noin 29 000:n verkko-ostoksia tekevän ostotottumuksista. Asiasta kertoo Bloomberg News.

Aasialaiset ovat myös impulsiivisia tehdessään ostoksia. 40 prosenttia kyselyn aasialaisista vastaajista kertoi ostavansa usein mielijohteesta tavaroita, joita he eivät tarvitse. Kaikista vastaajista näin kertoi tekevänsä joka kolmas.

61 prosenttia aasialaisista oli valmis maksamaan enemmän merkkituotteesta kuin vastaavasta tuotteesta, jolla ei ole arvostettua brändiä. Kaikista vastaajista 44 prosenttia oli valmis maksamaan merkkituotteista lisähintaa.

Kaikkein impulsiivisimpia ja merkin perusteella ostoksia tekeviä ovat kiinalaiset ja intialaiset.