Coca-Cola ei enää houkuttele lapsia - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Coca-Cola ei enää houkuttele lapsia

Julkaistu: 8.5.2013 20:54, Päivitetty 8.5.2013 20:55

Virvoitusjuomayhtiö ilmoitti lopettavansa mainonnan alle 12-vuotiaille, Wall Street Journal kirjoittaa.

Coca-cola aikoo lopettaa markkinoinnin alle 12-vuotiaille koko maailmassa. Käytännössä se tarkoittaa muun muassa, että yhtiö ei enää mainosta tilaisuuksissa, joiden osallistujista yli 35 prosenttia on alle 12-vuotiaita.

Päätös on reaktio kritiikkiin, jota virvoitusjuomayhtiö on saanut lihavuuden lisäämisestä.

Coca-Cola kertoi sijoittajapuhelussaan myös tuovansa kaikille markkinoille vähäkaloriset ja kalorittomat vaihtoehdot. Niitä on monissa maissa kaupan jo nyt.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa yhtiön kolajuoman myynnistä  41 prosenttia tulee vähäkalorisista vaihtoehdoista. Kiinassa vähäkaloristen osuus on vain muutamia prosentteja.

Coca-Cola aikoo myös järjestää kampanjoita liikunnan tukemiseksi. 

Virvoitusjuomayhtiön käänteistä kertoi Wall Street Journal.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?