Rovio: Jatkossa alle puolet myynnistä tulee peleistä - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Rovio: "Emme ole peliyhtiö"

Peliyhtiö Rovio Entertainmentin liiketoiminnan painopiste siirtyy aiempaa enemmän oheistuotteisiin ja pois peleistä.

8.5.2013 16:43 | Päivitetty 8.5.2013 16:42

Yhtiön markkinointijohtaja Peter Vesterbacka arvioi, että jatkossa yli puolet myynnistä tulee pelien ulkopuolelta. Se tarkoittaa lisää esimerkiksi Angry Birds -aiheisia t-paitoja ja leluja, videopalvelua sekä huvipuistoja.

– Meillä on hyvä määrä latauksia ja sitoutuneita käyttäjiä, mutta emme ole peliyhtiö, Vesterbacka sanoi Global Mobile Internet -konferenssissa keskiviikkona.

Rovion aikoo rakennuttaa lisää teemapuistoja esimerkiksi Kiinaan. Vesterbackan mukaan "joka puolella Kiinaa" on yhtiön huvipuistoja "ei kovin kaukaisessa tulevaisuudessa". Hän ei tarkentanut yhtiön suunnitelmia.

Syksyllä Rovio kertoi rakentavansa yli kymmenen pientä leikkipuistoa Shanghain alueelle. Angry Birds -aiheisia huvipuistoja on lisäksi perustettu Suomeen, Kiinaan ja Britanniaan.

Viime vuonna Rovion myynti oli noin 150 miljoonaa euroa. Tästä 45 prosenttia tuli muualta kuin peleistä.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?