AS: Suomalainen start-up välttelee maksettua mainontaa - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

AS: Suomalainen start-up karttaa maksettua mainontaa

Julkaistu: 12.3.2013 9:41, Päivitetty 12.3.2013 10:19

Suomalaiset start-up-yritykset välttelevät maksettua mainontaa, kirjoittaa verkkolehti ArcticStartup.

Start-upit tarvitsevat kaikenlaista julkisuutta, mutta kynnys mainonnasta maksamiseen on kova, kirjoittaa Arcticstartup.

Maksetun mainonnan osalta suosittuja ovat hakukone- ja tekstimainonta, vaikka painopiste onkin ilmaisessa markkinoinnissa.

Maksetun mainonnan sijaan start-upit keskittyvät käyttämään omia kanaviaan ja saamaan ”ansaittua julkisuutta”, eli käytännössä juttuja erilaisiin tiedotusvälineisiin.

Tyypillinen start-up käyttää markkinoinnissaan uutiskirjeitä, yritysblogeja, lehdistötiedotteita, hakukoneoptimointia, seminaariesitelmiä, sosiaalisia medioita ja juttuja erilaisissa tiedotusvälineissä ja videopalveluissa.

Yrityksiltä kysyttiin myös, millä kanavilla on vahvin vaikutus yrityksen menestykseen. Yritysten vastauksista nousivat etenkin yhtiön omat verkkosivut ja sanomalehtien kirjoittamat jutut.

Ideanin ja Åbo Akademin tutkimuksessa perehdyttiin kuuden suomalaisen start-up-yrityksen mediaostoihin.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?