Tekniikan Maailman perinteinen Talviauto-vertailu painottui tänä vuonna bensiiniautoihin. Kuudestatoista vertailuun osallistuneesta autosta vain kolme oli dieselkäyttöisiä.
Lehden mukaan myös autojen keskinäiset erot olivat pienempiä kuin edellisvuoden kisassa. Viime vuonna Talviauto-tittelin sai Volvo S60 D3.
Autojen talvivarusteet ovat kautta linjan parantuneet. Nyt jokaisessa testiautossa oli mukana ajonvakautusjärjestelmä. Kuitenkin ksenon-valot olivat vain kolmessa. Monessa testiautossa sähkölämmittimiä oli myös ohjauspyörässä, tuulilasissa ja takapenkeilläkin.
Energiatehokkaiden moottorien polttoainetaloudessa ja matkustamolämmössä sentään oli isojakin eroja.
Esimerkiksi hybridi-Lexus kulutti kylmänä tuplasti sen verran polttoainetta kuin lämpimänä. Moottorin lämmettyä auto kulutti silti vertailuryhmästä vähiten.
Talviautotestin voitti tällä kertaa Mercedes-Benz B 180 BE. Täydellinen ei tämäkään malli ollut, lehden mukaan parannettavaa olisi vielä lämmityslaitteen tehokkuudessa ja moottorin hyötysuhteessa.
Kakkoseksi tulleen Lexus CT 200h:n talviajettavuus ei ole paras mahdollinen, mutta moottori ja voimalinja saavat kehuja.
Kolmannen sijan jakoivat Audi A6 Avant 2,0 TDI ja BMW 116i.