Direktmedia 121: Kialla ja Toyotalla uskollisimmat asiakkaat - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Näille automerkeille ollaan uskollisia

Kuvituskuva
Julkaistu: 24.1.2012 13:29, Päivitetty 31.1.2012 12:05

Autonostajien merkkiuskollisuus on suurinta Kian ja Toyotan käyttäjillä, käy ilmi tutkimusyhtiö Direktmedia 121:n tänään julkistamasta selvityksestä.

Selvityksen pohjana on käytetty Liikenteen turvallisuusviraston Trafin ajoneuvoliikennerekisterin perusteella rakennettua siirtymävirta-analyysiä, joka kertoo yksityishenkilöiden autonvaihdossa tapahtuvista merkkimuutoksista, Direktmedia kertoo tiedotteessaan.

Uusien autojen luokassa Kian ostajien merkkiuskollisuus oli selvityksen mukaan 66 prosenttia. Käytettyjen autojen sarjassa ykkönen oli Toyota 36 prosentilla.

Käyttötarkoituksen mukaan tarkasteltuna Toyota oli 91 prosentilla ykkönen myös isojen perheautojen luokassa. Sen sijaan keskikokoisten ja pienten perheautojen luokassa ykkönen oli Skoda.

Niin sanottujen premium-luokan autoista isoissa voitto meni Mercedes-Benzille ja pienissä Alfa Romeolle. Mersun ostajat olivat uskollisimpia myös executive-luokassa.

Isoissa tila-autoissa voittaja oli Ford ja pienissä Nissan. Myös maastureissa ja niin sanotuissa katumaastureissa Nissan oli ykkönen.

Urheilullinen-luokassa voittaja oli Peugeot.

Tuoreimmat osastosta