Maailman suurimman pikaruokaketjun McDonald’sin toimitusjohtaja Jim Skinner puolustaa yhtiön lapsille suuntaamaa mainontaa ja sanoo, että on vanhempien asia päättää lasten ruokailusta.
McDonald’sin yhtiökokouksesta kertovan Wall Street Journalin (WSJ) mukaan yhtiö joutui eilen tulilinjalle, kun Yhdysvaltain-laajuinen ilmoituskampanja kehotti sitä luopumaan lapsille suuntaamastaan markkinoinnista ja päästämään maskottinsa Ronald McDonaldin eläkkeelle.
Ilmoituksissa julkaistun kirjeen on allekirjoittanut yli 600 terveysalan ammattilaista ja järjestöä.Skinnerin mukaan Ronald McDonald kuitenkin on McDonald’sin lähettiläs, joka mainostaa hyvää ruokaa.
– Ronald McDonald on hyvän lähettiläs. Hän on Ronald McDonald House Charitiesin kasvot. Hän ei mainosta epäterveellistä ruokaa lapsille, Skinner sanoi yhtiökokoukseen kokoontuneille osakkeenomistajille WSJ:n mukaan.
Skinner lisäsi vielä, että Happy Meal -aterioiden mainoksissa ovat esillä vähärasvainen maito, kokonaan valkoisesta lihasta tehdyt McNugget-kananuggetit ja dipattavat omenat.
Yhtiökokouksessa kuitenkin tehtiin esitys lapsille suunnatun mainonnan lopettamisesta. Äänestyksessä esitys sai vain kuuden prosentin kannatuksen, WSJ kertoo.