Suurimmat mainostajat olivat viime vuonna kosmetiikkayhtiöt L'Oréal Finland ja Beiersdorf, elintarvike- ja päivittäistavarayhtiö Unilever, kulutustavarajätti Procter & Gamble, autoyhtiöt VV-Auto ja Toyota Auto, lääkeyhtiö Orion Pharma, monialayhtiö Berner, elintarvikeyhtiö Valio sekä juomayhtiö Hartwall.
Lista kertookin jo osittain siitä, mitä tuotteita aikakauslehdissä eniten mainostettiin. Suurimmat mainonnan luokat olivat elintarvikkeet, lääkkeet, moottoriajoneuvot, kosmetiikka, rakennusala, pukeutuminen, avoimet työpaikat, matkailu ja liikenne sekä pankit ja rahoitus.
Aikakauslehdistä ilmoitussivuja oli eniten Konepörssissä, Me Naisissa, Suomen Lääkärilehdessä, Annassa, Kodin Kuvalehdessä, Tekniikan Maailmassa, 7 päivää -lehdessä, Oliviassa, Kauneus & Terveys -lehdessä sekä Yhteishyvässä.
Aikakauslehtien yhteenlaskettu liikevaihto oli viime vuonna 705 miljoonaa euroa. Kotimaisia aikakauslehtiä myytiin irtonumeroina 75,4 miljoonalla eurolla. Aikakauslehdistä myytiin irtonumeroina vain 5 prosenttia, loput postitettiin vastaanottajille.
Aikakauslehtimainontaan käytettiin viime vuonna rahaa 153,6 miljoonaa euroa eli 11,4 prosenttia mediamainonnasta. Merkkimainonnasta aikakauslehtien osuus oli 15 prosenttia.
Uusia aikakauslehtinimikkeitä tuli markkinoille viime vuonna 25.