Tuputtava myyjä ajaa asiakkaan verkkokauppaan - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Tuputtava myyjä ajaa asiakkaan verkkokauppaan

Suomalaisia ärsyttää tuotteiden tuputtaminen kaupoissa. Verkkokaupassa tuotteita voi monen mielestä vertailla rauhassa.

3.12.2010 16:05 | Päivitetty 3.12.2010 16:39

Verkko-ostamista kartoittaneen tutkimuksen mukaan 55 prosenttia perustelee verkko-ostamista sillä, että "ostamisesta voi halutessaan luopua".

24 prosenttia vastaajista mielsi tämän ratkaisevan tärkeäksi syyksi, kun taas jokseenkin tärkeäksi syyksi tämän mainitsi 31 prosenttia vastaajista.

Jopa 30 prosenttia tutkimuksen avoimesta palautteesta koski ahdistelevia myyjiä.

– Elektroniikkatuotteita ostaessa saa vertailla tuotteita ihan rauhassa ilman ahdistelevia myyjiä, koska tuotevalikoiman näkee kerralla eikä tarvitse penkoa hyllyjä, liikkeet ovat aina auki, yksi tutkimuksen vastaajista perustelee.

Sepriman toteuttamaan kyselyyn vastasi yhteensä 760 vastaajaa, jotka olivat asioineet verkkokaupassa. Kysely toteutettiin verkossa maaliskuun 2010 aikana.

Palvelualojen liiton Pam-lehti kertoi tänään, että moni kauppa painostaa myyjiään tuputtamaan asiakkaalle lisää tavaraa maksamisen yhteydessä. Pam-lehden mukaan lisämyyntiin painostetaan erillisillä häpeälistoilla sekä uhkailemalla määräaikaisten työsopimusten katkaisemisella.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?